عبدالله عبدالله پروژه سرک‌سازی بهارک-اشکاشم را افتتاح کرد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaعبدالله عبدالله پروژه سرک‌سازی بهارک-اشکاشم را افتتاح کرد
عبدالله عبدالله پروژه سرک‌سازی بهارک-اشکاشم را افتتاح کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز برای بررسی مشکلات ولایت بدخشان و افتتاح سرک بهارک ـ اشکاشم، در رأس یک هیأت بلندپایه به این ولایت سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفته است که داکتر عبدالله اوضاع امنیتی و تمامی مشکلات مردم بدخشان را بررسی نموده و برای رسیدگی به آن، به مقامات ذیربط هدایت خواهد داد. وی افزود: "از اهداف دیگر این سفر رییس اجراییه، دیدار از ولسوالی زیباک که بعد از چند روز، دوباره به تصرف نیروهای امنیتی آمده و همچنان افتتاح سرک بهارک ـ اشکاشم است."
در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در مراسم افتتاح سرک بهارک ـ اشکاشم در ولایت بدخشان صحبت می کرد، با تأکید بر انکشاف متوازن در افغانستان گفت: "بنای حکومت بر این است تا در هر جای افغانستان که پروژه قابل تطبیق باشد، آن را عملی کند".
به گفته او، بدخشان در گذشته از ولایات امن کشور بود، اما امروز ناامنی مردم این ولایت را نیز نگران ساخته است. 
وی به مردم بدخشان وعده سپرد که حکومت وحدت ملی با تمام قدرت و توان خود، از خاک و مردم افغانستان به خصوص ولایت بدخشان دفاع خواهد کرد. 
وی افتتاح سرک بهارک ـ اشکاشم را آغازی خوب برای ارائه خدمات اجتماعی برای مردم محروم بدخشان عنوان کرد و از شرکت کوریایی خواست که در کیفیت و کمیت سرک کوشش کند و همچنین برای استفاده از قوای بشری و مردم محل غافل نباشد. 
محمود بلیغ، سرپرست وزارت فوائد عامه نیز در این مراسم گفت: "سرک بهارک ـ اشکاشم به طول ۱۰۸ کیلومتر، آغازی است برای وصل کردن افغانستان به کشورهای تاجیکستان و چین، که هزینه این سرک از سوی بانک انکشاف آسیایی پرداخت می شود و قرار است تا کمتر از چهار سال دیگر به بهره برداری سپرده شود".
بلیغ نیز تأکید کرد که بدون همکاری مردم در عرصه های مختلف، این پروژه موفق نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала