والی سرپل از سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار داد

© Flickr / newsonlineوالی سرپل از سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار داد
والی سرپل از سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ظاهر وحدت ضمن انتقاد از سران حکومت گفت تا زمانی که مناطق از دست رفته ولسوالی صاد تصفیه و تلاشی نشود، وضعیت ولایت سرپل بحرانی تر از گذشته و منجر به سقوط این ولایت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ‌سترجنرال مراد علی مراد معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور در راس یک هئیت بلند پایه صبح امروز به منظور بررسی مشکلات و چالش های امنیتی وارد ولایت سرپل شد و در یک کنفرانس خبری همراه با والی شرکت کرد.

بعد از ورود جنرال مراد علی مراد به سرپل، جلسه امنیتی با حضور والی و سایر مقامات این ولایت دایر شد.

محمد ظاهر وحدت والی ولایت سرپل در این جلسه گفت تصریح کرد: "وزرا و مسئولین ارشد حکومت وحدت ملی تا ولایات همجوار می آیند اما به دلایل نامعلوم به این ولایت(سرپل) سفر نمی کنند، نمی دانم سرپل جزو خاک افغانستان نیست و یا اینکه این ولایت به باد فراموشی سپرده شده است".

وی از عدم عملی شدن وعده های سران حکومت و سکتورهای نظامی در خصوص راه اندازی عملیات گسترده به منظور بازپسگیری ولسوالی کوهستانات و مهار کردن ۵ جبهه گسترده جنگ در چهار ولسوالی انتقاد کرد و گفت هرچند در این مدت بارها از مقامات حکومت مرکزی تقاضای عملیات کردیم اما به تاریخ ۱۴ حمل یک تعداد نیروی جنگی تحت فرماندهی معاون قول اردوی ۲۰۹ شاهین به این ولایت آمدند و به تاریخ ۱۷ حمل عملیاتی را به استقامت ولسوالی صیاد راه اندازی نموده است که تاهنوز جزء ضربات کوبنده هوایی و وارد شدن تلفات سنگین به دشمن، کدام دست آورد قابل ملاحظه ای نداشته است و من به صراحت میگویم تا زمانیکه این عملیات به موفقیت دست پیدا نکند و مناطق از دست رفته ولسوالی صیاد تصفیه و تلاشی نشود، وضعیت ولایت سرپل بحرانی تر از گذشته و منجر به سقوط خواهد شد.

از سوی هم سناتور قویاش و برخی از وکلای شورای ولایتی به نمایندگی از مردم خواهان ادامه و تشدید عملیات تا سرحد بازپسگیری قریه‌های از دست رفته ولسوالی صیاد گردیدند.

در ادامه سترجنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی مشکلات موجود در ولایت سرپل را تایید کرد و خواهان وضعیت اپراتیفی از بخش های مربوطه گردید که از سوی ریاست محترم امنیت ملی و سایر بخش های مربوطه معلومات کامل ارایه گردید.

آقای مراد پس از شنیدن گزارش کلی از وضعیت عمومی ولایت سرپل وعده سپرد، تمام مشکلات موجود را با مقامات مرکزی به اسرع وقت شریک نموده برای حل مشکلات ولایت سرپل، اقدام همه جانبه خواهم نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала