پوتین: روسیه برای مبارزه موثر و یکپارچه با تروریزم بین‌المللی آماده است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپوتین: روسیه برای مبارزه موثر و یکپارچه با تروریزم بین‌المللی آماده است
پوتین: روسیه برای مبارزه موثر و یکپارچه با تروریزم بین‌المللی آماده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه دیروز سه‌شنبه در مراسم رژه بزرگ و سراسری روز پیروزی که به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد پیروزی شوروی و متفقین بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی برگزار شد، گفت: "هیچ نیرویی وجود نداشته و نخواهد داشت که بتواند ملت روسیه را شکست دهد".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در میدان سرخ مسکو تاکید کرد: "جلو این تراژدی وحشتناک (جنگ جهانی دوم) را نمی‌شد گرفت. به این دلیل که بین کشورهای بزرگ جهان اتحادی وجود نداشت و این مساله به نازی‌ها اجازه داد درباره سرنوشت مردم کشورشان تصمیم بگیرند و بی‌رحمانه‌ترین و خونبارترین جنگ تاریخ را رقم زنند و بیشتر کشورهای اروپا را برای تامین منافع خود به بردگی بکشند".

پوتین افزود: "اما یکپارچگی تمام جامعه بین‌المللی برای مبارزه موثر با تروریزم، افراط‌گرایی و دیگر تهدیدات ضروری است و روسیه آماده چنین همکاری‌ است". وی افزود: "نیروهای مسلح روسیه آماده مقابله با هر گونه تهدید بالقوه هستند، چرا که جنگ‌های گذشته به روسیه یاد داد باید همواره هوشیاری‌اش را حفظ کند".

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به سربازان حاضر در میدان سرخ مسکو گفت: "ما همواره از روسیه محافظت خواهیم کرد همان طور که شما به عنوان سربازان پیروز این کار را انجام دادید. ما سنت‌های میهن پرستی و خدمت وفادارانه به سرزمین‌مان را تقویت خواهیم کرد".

پوتین در سخنرانی خود خاطرنشان کرد، اتحاد جماهیر شوروی بیشترین شایستگی را در شکست آلمان نازی در سال 1945 از خود نشان داد و ناامنی‌های دنیای امروز، روسیه را ملزم به تقویت اردوی خود می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: "این خود زندگی است که به ما لزوم تقویت استحکامات دفاعی کشور را دیکته می‌کند".

وی گفت: "ما احساس خویشاوندی با نسل قهرمانان و فاتحان داریم. من به این نسل رو می‌کنم و می‌گویم هرگز شما را شرمنده نخواهیم کرد. سربازان امروز روسیه مثل سربازان همه دوران‌ این کشور، شجاعت و قهرمانی خود را نشان داده و آماده انجام هر گونه اقدام شجاعانه و فداکاری برای سعادت مردم و سرزمین‌شان هستند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала