روسیه امریکا را در قطب شمال کیش و مات کرد

© Sputnik / Anna Yudinaقطب نوردان روس در قطب شمال
قطب نوردان روس در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شکست حتمی امریکا و غرب در قطب شمال حین رویاروئی با روسیه

این احتمال وجود دارد که ایالات متحده امریکا در قطب شمال نفوذ خود را از دست بدهد، فعلاً روسیه به سرعت حضور نظامی و ظرفیت های صنعتی خود را در این منطقه توسعه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده امریکا در قطب شمال نفوذ خود را از دست بدهد، حال آنکه روسیه به سرعت حضور نظامی و ظرفیت های صنعتی خود را در این منطقه توسعه می دهد.

پل تسوکونفت قوماندان نیروهای ساحلی امریکا طی کنفرانسی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی به روزنامه پالیتیسیو گفت.

آدمیرال امریکایی توجه را به این مساله جلب می کند که واشنگتن از امکانات کافی تخنیکی برای گسترش حضور در مناطق شمالی برخوردار نیست. روسیه 40 یخ شکن دارد اما ایالات متحده امریکا تنها 2 یخ شکن در اختیار دارد. در عین حال یکی از دو یخ شکن تنها برای حرکت در سطح آبهای خارج از بحر شمالی مناسب هستند.

به اعتقاد آدمیرال امریکایی، کشورهایی که در قطب شمال منافع دارند باید سالیان متمادی برای رسیدن به روسیه تلاش کنند. با این حال به گفته وی، مسکو نیز به سرعت حضور خود را برای مبارزه با دشمنان جئوپولتیک افزایش می دهد.

فعالیت روس ها از نظر اقتصادی کاملا توجیه دارد. زیرا این منطقه برای اقتصاد کشور کلیدی است.

وی همچنین اظهار کرد که آب شدن یخ های قطب شمال عرصه وسیعی را برای فعالیت اقتصادی در فرای قطب فراهم می کند که امکان دسترسی به منابع طبیعی را در اختیار قرار می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала