استقبال نمایندگان مجلس از عملکرد جنرال رازق در برابر مداخله مرزی پاکستان

© AFP 2023 / JAVED TANVEERاستقبال نمایندگان مجلس از عملکرد جنرال رازق در برابر مداخله مرزی پاکستان
استقبال نمایندگان مجلس از عملکرد جنرال رازق در برابر مداخله مرزی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان از عملکرد جنرال عبدالرازق در برابر مداخله مرزی نظامیان پاکستانی استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، پاسخ جنرال رازق به نظامیان پاکستانی را دندان شکن و قاطع خواند و از او منحیث جنرال صادق کشور یاد کرد.
آقای ابراهیمی افزود که جنرال رازق همواره صادقانه و با شجاعت تمام از مرزهای کشور به ویژه در برابر مداخلات مرزی پاکستان دفاع کرده است و عملکرد او قابل تقدیر است.
برخی نمایندگان دیگر مجلس نیز در مورد حادثه دیروز اسپین بولدک قندهار گفتند که جنرال رازق جواب دندان شکن به مداخلات مرزی پاکستان داده است.
آنان از مجلس نمایندگان خواستند که جنرال رازق را به دلیل شجاعت و پاسداری اش از وطن، مورد تقدیر قرار دهد.
جنرال رازق از جنرالان مشهور افغانستان است که همزمان مسوولیت فرماندهی پولیس قندهار و زون پولیس سرحدی را در این ولایت بر عهده دارد و پیش از این نیز شایسته گی هایش را در تامین امنیت لوی قندهار نشان داده است.
روز گذشته درگیری میان نیروهای افغان و پاکستانی زمانی در اسپین بودک قندهار آغاز شد که نیروهای افغان مانع ورود نظامیان پاکستان به خاک افغانستان شدند.
گفته شده است، نیروهای پاکستانی از چهار روز به این طرف وارد بخش‌های افغانستان شده و یک سروی نامعلومی را انجام می دادند.
جنرال رازق گفته است که این موضوع را با مرکز در جریان گذاشته و هدایت آماده باش نیروهای سرحدی را گرفته است.
در این درگیری که صبح روز گذشته آغاز شد و نزدیک به ۱۲ ساعت ادامه داشت، نیروهای افغان تلفات سنگینی را به نیروهای پاکستانی وارد کرده است.
بر اساس گزارش ها در این درگیری، ۱۳ نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر شان زخمی شده اند. یک تانک نظامیان پاکستانی نیز منهدم شده و یک تانک دیگر با دو سرباز پاکستانی نیز توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.
در این درگیری ۳ سرباز نیروهای سرحدی افغانستان شهید و به شمول ۷ سرباز سرحدی افغان ۳۵ فرد ملکی افغانستان نیز زخمی شده اند.
نظامیان پاکستانی در این درگیری از سلاح‌های سنگین بر خانه های مسکونی استفاده کرده اند.
همزمان با درگیری مرزی در اسپین بولدک، نظامیان پاکستانی در مرز تورخم نیز به سمت افغانستان راکت‌های زیادی پرتاب کرده اند که دو راکت آنان بر ایستگاه موترهای ملکی اصابت کرده و دو موتر باربری از بین رفته است.
شب گذشته وزارت خارجه افغانستان نیز شارژدافیر پاکستان را احضار کرده و مراتب نگرانی خود را مبنی بر مداخلات مرزی نظامیان پاکستان اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала