موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند جایگاه امریکا در جهان را بگیرد

© REUTERS / Francois Lenoirموگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند جایگاه امریکا در جهان را بگیرد
موگرینی: اتحادیه اروپا می‌تواند جایگاه امریکا در جهان را بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه می‌تواند جایگاه امریکا در جهان را در اختیار بگیرد و به‌ عنوان یک شریک برای تمامی طرف‌ها نقش‌آفرینی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا،  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جایگاه «رهبریت» امریکا در جهان را رو به افول دانسته و آن را «فرصتی» برای تبدیل اتحادیۀ اروپا به «شریکی قابل‌اعتماد» در عرصۀ بین‌المللی عنوان کرده است.
وی به امکان سیاست خارجی غیرمنتظرۀ امریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرد و افزود: "اتحادیۀ اروپا می‌تواند به شریک اصلی روسیه،‌ هند و چین تبدیل شود".
فدریکا موگرینی روز جمعه در کنفرانس پرسش و پاسخ در فلورانس گفت: "برخی اوقات می‌توان شگفتی آفرید، اما برخی اوقات هم شکست می‌خورید و زمانی برای جبران ندارید. روش اروپایی این‌طور نیست".
وی تصریح کرد: "اروپا می‌تواند جایگاه واشنگتن را در اختیار گیرد این یک فرصت برای اروپایی‌ها و اتحادیه اروپاست که اتحادیه اروپا می‌تواند به‌عنوان یک شریک برای تمامی طرف‌ها در جهان نقش‌آفرینی کند".
موگرینی، با توجه به تصمیم دولت واشنگتن در بمباران پایگاه هوایی سوریه در ماه گذشته میلادی و همچنین استقرار نیروهای امریکایی در نزدیک سواحل کوریای شمالی،‌ گفت اتحادیه اروپا به دنبال رویکردی توأم با انعطاف بیشتر است.
موگرینی افزود در جریان سفر اخیر خود به پکن، دهلی‌نو و مسکو متوجه شده است آن‌ها به دنبال روابط نزدیک‌تر با «یک اتحادیۀ اروپای قوی» هستند و تمایل دارند نه‌تنها در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، بلکه در حوزۀ امنیتی و توسعه بشری و همچنین تغییرات آب‌وهوا و سیاست خارجی با اتحادیۀ اروپا همکاری داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала