پاکستان از درگیری مرزی با افغانستان به امریکا شکایت کرد

© AP Photo / Muhammad Sajjadپاکستان از درگیری مرزی با افغانستان به امریکا شکایت کرد
پاکستان از درگیری مرزی با افغانستان به امریکا شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های پاکستانی در مورد درگیری روز گذشته در منطقه سرحدی سپین بولدک عکس‌العمل‌های جدی نشان داده و حتی به واشنگتن هم شکایت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا ، درگیری میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان صبح روز جمعه زمانی آغاز شد که به گفته مقام‌ های کشور، طرف پاکستان می‌خواست در قریه‌های لقمان و نظر نفوس شماری را انجام دهد که با مخالفت نیروهای سرحدی افغانستان روبرو شد.

پس از این درگیری که بیش از ده ساعت طول کشید، دو طرف از تلفات وارده شده خبر دادند.

مقام‌های افغانستان کشته شدن سه تن بشمول یک زن و دو پولیس سرحدی و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر را تائید کردند.

اردوی پاکستان نیز با نشر اعلامیه ای گفت که در این درگیری ۱۱ تن در قلمرو پاکستان کشته شده‌اند که ده تن از آن‌ها غیر نظامیان هستند.

اردوی پاکستان تعداد زخمی شدگان این رویداد در قلمرو خود را ۴۲ تن خوانده‌است.

نوازشریف صدراعظم پاکستان نیز با نشر یک اعلامیه رویداد روز گذشته در منطقه صفر مرزی چمن- سپین بولدک را محکوم کرده و گفته که مسئولیت مقام‌های افغانستان است تا از وقوع همچو حوادث جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش رادیو آزادی ، در همین حال رسانه‌های پاکستانی از ملاقات میان عزیز احمد چوهدری سفیر پاکستان در واشنگتن با مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا گزارش داده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، آقای چوهدری در ملاقات با مشاور امنیت ملی امریکا نگرانی‌اش را بابت تنش میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان ابراز کرده‌است.

یک منبع ارگ ریاست جمهوری افغانستان که نخواست نامش ذکر شود در آن زمان به رادیو آزادی گفت که رئیس جمهور اشرف غنی در دیدارش با رئیس آی اس آی گفت: مسئولان حمله بالای قول اردوی ۲۰۹ شاهین، حمله بالای مقام ولایت قندهار و حمله به پوهنتون "امریکایی افغانستان" در کابل را به افغانستان بسپارد در غیر آن رئیس جمهور غنی به پاکستان سفر نخواهد کرد.

این در حالیست که امریکا و افغانستان از حضور پناهگاه‌های امن گروه‌های شورشی در داخل خاک پاکستان و حمایت آن‌ها از سوی استخبارات این‌کشور خبر داده و خواهان اقدامات جدی اسلام آباد علیه این گروه‌ها شده‌اند.

اما اسلام آباد حمایت از این گروه‌ها را همواره رد کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала