درگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان در سپین بولدک

© AP Photo / B.K. Bangashدرگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان در سپین بولدک
درگیری بین مرزبانان افغانستان و پاکستان در سپین بولدک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضیاء درانی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندهار می‎گوید که این درگیری ساعت ۳ و ۴۵ دقیقۀ‎ صبح امروز جمعه آغاز شد و تا کنون سه تن از نظامیان افغان زخمی شده‎اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام‌های محلی در ولایت کندهار می‌گویند که نیرو‎های مرزی افغانستان و پاکستان روز جمعه در منطقۀ مرزی سپین‌بولدک باهم درگیر شدند.

ضیاء درانی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندهار به طلوع‎نیوز گفت که حوالی ساعت چهاربامداد روز جمعه (۱۵ ثور) این درگیری هنگامی آغاز شد که نیروهای پاکستانی وارد خاک افغانستان شدند.

او همچنان گفت که درگیری میان دوطرف هنوزهم ادامه دارد.

به گفتۀ او، دراین درگیری دوموتر زرهی نیروهای پاکستانی نابود شده‎اند وسه تن از نیروهای امنیتی افغان نیز زخم برداشته اند.

اما مقام‎های پاکستانی می‎گویند که نیروهای مرزی افغان بی دلیل برنیروهای مرزی درچمن حمله کردند که درنتیجه یک غیرنظامی کشته شد و ۱۷ تن دیگر به شمول سه کودک زخم برداشتند.

نظامیان پاکستان پیش ازین نیز بارها با مرزبانان افغانستان در مرزهای مشترک این دو کشور درگیر شده‎‏اند. سال گذشته در درگیری که میان این مرزبانان در مرز تورخم رویداد، بیش از ۲۰ نظامی کشته و ۲۳ تن دیگر آنان زخمی شدند.

این در حالی است که جنرال نوید مختار، رییس سازمان استخبارات نظامی پاکستان یا (آی اس آی) روز سه شنبه وارد کابل شد و گفت‌وگوهایی را با مقام‌های افغان پیرامون مسایل موجود میان دو کشور انجام داد.

هرچند، مقام‌ها در کابل و اسلام آباد تا هنوز در بارۀ هدف این سفر چیزی نگفته اند، اما اخیرا سردار صادق ایاز، رییس پارلمان پاکستان، تلاش برای بهبود روابط کابل و اسلام آباد و نیز افزایش همکاری های دو کشور را در بخش‌های سیاسی و نظامی، از اهداف این سفر عنوان کرده بود.

در همین حال، کمیسیون روابط خارجی مجلس نماینده‌گان افغانستان هدف سفر رییس سازمان استخبارات نظامی پاکستان را به کابل، تلاش برای جلوگیری از شناخته شدن پاکستان به حیث یک کشور پشتیبان هراس افگنان می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала