الکساندر گروشکو: ناتو امنیت بین المللی را به خطر می اندازد

© East News / Xinhua / Wu Weiد ناټو د پوځي کمیټې مشر: ټرمپ به ددې جرئت ونه کړي، چې د امریکا لخوا د ناټو سره د کړو ژمنو سرغړونه وکړي
د ناټو د پوځي کمیټې مشر: ټرمپ به ددې جرئت ونه کړي، چې د امریکا لخوا د ناټو سره د کړو ژمنو سرغړونه وکړي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده روسیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کفت که سیاست ها و اقدامات این پیمان در عرصه بین المللی به امنیت جهانی ضربه می زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، الکساندر گروشکو تصریح کرد: ناتو تلاش می کند با برنامه های نظامی در مناطق راهبردی جهان به ویژه در خاورمیانه، شمال آفریقا و کشورهای واقع در این مناطق حضور داشته باشد. 
وی در مصاحبه با روزنامه روسی «نی زاویسیمایا گازتا» که روز سه شنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که در اجلاس 25 ماه می (چهارم جوزا) ماه جاری سران ناتو موضوعات مربوط به افزایش هزینه های نظامی کشورهای عضو تا سقف دو درصد تولید ناخالص ملی و مبارزه با تروریسم مطرح و بررسی خواهد شد.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
سی ان ان: قرار نیست نظامیان امریکایی هلمند را نجات بدهند

نماینده روسیه در ناتو همچنین با انتقاد از عملکرد این پیمان در قبال تروریسم که تا کنون مبارزه واقعی و موثری با این پدیده جهانی نکرده است، اظهار کرد: باید ببینیم موضع ناتو علیه تروریسم در اجلاس سران با آنچه روسیه از این مبارزه تصور دارد و در وهله نخست علیه گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره مطابقت دارد یا خیر یا اینکه این بلوک نظامی اهداف دیگری را دنبال می کند؟. 
مقام روس در ادامه با اشاره به شکست تلاش ها و عملیات نظامی ناتو در افغانستان گفت: محدوده تحت کنترل طالبان افزایش می یابد و سطح کشت خشخاش و همچنین میزان قاچاق مواد مخدر در حال گسترش است. 
وی در باره افزایش تلفات نیروهای نظامی افغانستان نیز اظهار کرد: این وضعیت سران ناتو را به شدت نگران کرده است و احتمال آن می رود دوره عملیات نظامی نیروهای این پیمان در افغانستان تمدید شود.
گروشکو مشکل اصلی کنونی در مساله افغانستان و مبارزه با تروریسم را خودداری ناتو از همکاری با روسیه خواند که به گفته وی به امنیت بین المللی ضربه می زند.
وی افزود: این همکاری ها از سه سال پیش به شدت کاهش یافته است، در حالیکه گسترش فعالیت تروریست ها تلاش بیشتری را برای مبارزه با آنها می طلبد و بدون همکاری با روسیه هم این امر امکانپذیر نیست. 
ناتو که از سال 2014 فعالیت شورای همکاری با روسیه را تقریبا متوقف کرده است، با وجود هشدارهای مکرر مسکو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند. 
مسکو از سال 2014 تاکنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند راکتی امریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در کشورهای بالتیکی استونی و لتونی هم مرز روسیه و لیتوانی همراه با مولداوی و گرجستان پنج جمهوری پیشین شوروی است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала