آمریکا با فشار به پاکستان سیاست این کشور علیه افغانستان را تغییر دهد

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا با فشار به پاکستان سیاست این کشور علیه افغانستان را تغییر دهد
آمریکا با فشار به پاکستان سیاست این کشور علیه افغانستان را تغییر دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه بین‌المللی بحران در گزارشی اعلام کرد که آمریکا کمک‌های نظامی به پاکستان را به آوردن طالبان به میز مذاکره مشروط کند و دولت اسلام‌آباد نیز درباره حمایت از شورای کویته و شبکه حقانی تجدیدنظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «داون»، گروه بین‌المللی بحران در گزارشی نوشت آمریکا باید کمک‌های نظامی خود به پاکستان را مشروط کند تا این کشور درباره حمایت از شورشیان در افغانستان تجدید نظر کند.
بر اساس این گزارش، این سازمان که در تعیین سیاست‌های بانک جهانی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز تاثیرگذار است، بر نیاز توجه بیشتر جامعه جهانی به حل بحران افغانستان تاکید کرد.
گروه بین‌المللی بحران مدعی است که اولین شرط برای ایجاد صلح در افغانستان کنترل شورشیان است و دومین شرط نیز ایجاد اجماع بین گروه‌های مختلف افغان است.
گزارش می‌افزاید سومین عامل ضروری نیز متقاعد شدن پاکستان است تا منافع خود در افغانستان را از طریق راه حل سیاسی تامین کند.
گروه بین‌المللی بحران به نقل از گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازرسی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد حاکمیت دولت این کشور نسبت به سال 2015 میلادی 15 درصد کاهش یافته است.
این گزارش در ادامه اعلام می‌کند بخش‌های درون دولتی افغانستان مانع اجرای اصلاحات لازم برای کاهش اثرات فساد، پارتی بازی و جناح‌گرایی در ارتش و پلیس ملی افغانستان شده است.
این گزارش مدعی شد که همسایگان افغانستان در پی چیزی هستند که فکر می‌کنند به نفع منافع ملی و امنیتی کشورهای خودشان است.
پاکستان مایل به تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و کابل نیست و به جنگ نیابتی خود در افغانستان ادامه می‌دهد.
این در حالی است که وخیم شدن روابط افغانستان-پاکستان پیامدهای دیگری چون اخراج اجباری 550 هزار افغان از پاکستان را در پی داشته است.
در ادامه این گزارش آمده است در حالی که آمریکا بهترین موقعیت برای تحت فشار گذاشتن پاکستان است، اتحادیه اروپا و آمریکا عضو این اتحادیه باید روابط تجاری و دیپلماتیک با پاکستان و کمک‌های مالی به افغانستان را به عنوان اهرم فشار علیه پاکستان مورد استفاده قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала