چین آزمایش بزرگترین طیاره آب نشین را موفقانه انجام داد

© AFP 2023 / Strچین آزمایش بزرگترین طیاره آب نشین را موفقانه انجام داد
چین آزمایش بزرگترین طیاره آب نشین را موفقانه انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره چینی AG600 به عنوان بزرگترین طیاره آب نشین (طیاره با قابلیت برخواست و نشست بر سطح آب)، آزمایش خود بر روی زمین را موفقانه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، طیاره چینی AG600 که به زغم چین به عنوان بزرگترین نوع خود در جهان محسوب می گردد، اولین مسیر حرکت خود بر روی خط پرواز میدان‌هوایی را با موفقیت پشت سر گذراند.

آزمایش بزرگترین طیاره جهان در شهر ژوهای (ولایت گوانگدونگ) برگزار شد. در جریان این آزمایش، سیستم ترمز طیاره، توانایی نگه داشتن طیاره بر یک خط مستقیم، تنظیم مسیر حرکت بررسی گردید و مورد آزمایش قرار گرفت.

علاوه بر این، این طیاره یک دور 180 درجه بر روی خط پرواز نیز انجام داد. بر اساس گزارش های منتشر شده تمامی این آزمایشات موفقیت آمیز بوده است.

پیش از این نیز، در خبر ها آمده بود که چین قصد انجام اولین پرواز آزمایشی  AG600 را دارد، این آزمایش در اواسط ماه می جهت خاموش کردن یک آتش سوزی صورت خواهد گرفت. تاریخ دقیق این آزمایش هنوز اعلام نشده است.

بر این اساس، نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما از زمین در ماه می برگزار می شود، و تاریخ  پرواز بزرگترین طیاره جهان از روی سطح آب، در نیمه دوم سال 2017 تعیین شده است.

این طیاره در حال حاضر، آزمایشات دیگری چون انتقال انرژی الکتریکی برق توسط منبع، آزمایشات موتور اصلی طیاره، انجام آزمایش عملکرد همزمان هر چهار موتور طیاره را انجام داده است.

شایان ذکر است، خدمه کاپیتان این طیاره سه نفر خواهند بود، که از میان هشت نامزد کنونی انتخاب خواهند گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала