کماندوی امریکایی از چگونگی به هلاکت رساندن بن لادن می گوید

© AFP 2023 / Jewel Samadکماندوی امریکایی از چگونگی به هلاکت رساندن بن لادن می گوید
کماندوی امریکایی از چگونگی به هلاکت رساندن بن لادن می گوید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مامور ویژه اطلاعات امریکا «شیردریایی» در مورد به هلاکت رساندن اسامه بن لادن تروریست شماره یک و رهبر گروه وحشت افگن القاعده در کتاب خاطرات خود نوشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی، یک مامور ویژه اطلاعات امریکا «شیردریایی» در مورد به هلاکت رساندن اسامه بن لادن تروریست شماره یک و رهبر گروه وحشت افگن القاعده در کتاب خاطرات خود نوشته است.

 به گفته این منبع، در این کتاب جدید که The Operator «اپراتور» (مکانیک) نام دارد، توسط روبرتو اونیل مرد 41 ساله و مامور سابق اطلاعات ایالات متحده امریکا نوشته شده که در هفته گذشته هم به چاپ رسیده است.

اونیل بعد از خراب کردن مخفی گاه بن لادن در پاکستان، شخصا با وی روبرو شده است.

روبرتو اونیل  می گوید که "من مجبور بودم پسر بن لادن به نام خالد که آخرین خط دفاعی پدر بوده را پیدا کنم."،  بعد از اینکه خالد 23 ساله به ضرب گلوله کشته می شود، سربازان با عجله به طرف آخرین اتاق می روند.

اونیل در پایان بن لادن را دیده و می نویسد که او لاغرتر و بلندقدتر از آن چیزی بوده که وی انتظار داشته است، ریش وی به رنگ سفید و نسبتا کوتاه بوده است. نظامیان دو مرتبه به وی شلیک می کنند و او به زمین می افتد.

این کتاب توسط انتشارات «اسکریبنر» (Scribner) به چاپ رسیده است، و هدف نویسنده نشان دادن "وجهه انسانی" این مرد مبارزه بوده است.

سال 2012 مت بیسونت یکی از شرکت کنندگان در این عملیات نیز کتابی تحت عنوان «روز سخت» با نام مستعار مارک اون نوشت، وی در این کتاب جزییات عملیات را شرح می دهد اما نام قاتل بن لادن را فاش نکرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала