اتحادیه اروپا: در افغانستان فساد در نیروهای امنیتی مانعی برای رسیدن به صلح است

© Photo / وزارت داخلهجاهد به نیروهای امنیتی بدخشان: تمامی تروریستان را نابود کنید
جاهد به نیروهای امنیتی بدخشان: تمامی تروریستان را نابود کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا اعلام کرده که وجود فساد در نیروهای امنیتی مانعی برای رسیدن به صلح در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرده است که وجود فساد در نیروهای امنیتی افغانستان، سبب ضعف در این نیروها و  قدرتمندتر شدن طالبان در میدان نبرد می‌شود. 

در گزارش اتحادیه اروپا آمده است، اسلحه، مهمات و سایر تجهیزات نیروهای امنیتی به طالبان فروخته شده و این فساد باعث کشته شدن شهروندان افغانستان می‌شود.

نگرانی آگاهان از افزایش فساد اداری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی آگاهان از افزایش فساد اداری در افغانستان

فرانز مایکل میلبن نماینده ارشد اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید صلح در افغانستان امکان‌پذیر است؛ ولی برای رسیدن به آن باید چندین کار مهم باید انجام شود. از همه مهمتر اینکه نیروهای امنیتی افغانستان باید توانایی مقابله با طالبان در میدان جنگ را داشته باشند و ریشه‌های فساد در نیروهای مسلح خشکانده شود.

بر اساس ارقامی که وزارت دفاع افغانستان، پیش از این اعلام کرده، در سال ۱۳۹۵ بیش از چهار هزار پرسنل این وزارتخانه به اتهام‎های چون فساد، سوءاستفاده از مقام، فریب کاری، فروش اسلحه ومهمات به نهادهای قضایی افغانستان، معرفی کرده است. 

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارشی اعلام کرده، که دولت این کشور در مبارزه با فساد، با وجود چالش‌های عمده،  پیشرفت‌هایی داشته است، در این گزارش معیار مشخصی برای ارزیابی پیشرفت افغانستان در مبارزه با فساد در نظر گرفته نشده، اما گفته شده که در چند زمینه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала