مانور سالانه هند، امریکا و جاپان «مالابار» در ماه جولای در خلیج بنگال برگزار می شود

© AP Photo / Arun Sankar K.The USS Normady sails in the Bay of Bengal during Exercise Malabar 2015, some 152 miles off eastern coast of Chennai, India
The USS Normady sails in the Bay of Bengal during Exercise Malabar 2015, some 152 miles off eastern coast of Chennai, India - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مانور دریایی سالانه هند، ایالات متحده امریکا و جاپان «مالابار» در ماه جولای در خلیج بنگال برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، هندوستان تایمز به نقل از منابع از نیروی دریایی هند می نویسد، مانور دریایی مشترک «مالابار» در ماه جولای در خلیج بنگال امسال برگزار می شود.

نیروهای دریایی هند آزمایش پرتاب راکت براهموس را موفقانه انجام دادند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای دریایی هند آزمایش پرتاب راکت "براهموس" را موفقانه انجام دادند

بر اساس گزارش این نشریه، سال گذشته این مانور مشترک در سواحل جاپان برگزار شد، و امسال برای برنامه ریزی برگزاری این مانور به زودی کنفرانس میان کشورهای ایالات متحده، جاپان و هندوستان برگزار می شود، که در این کنفرانس سه کشور زمان دقیق برگزاری مانور، تعداد کشتی ها و دیگر تجهیزات که در این مانور از آنها استفاده می شوند را تعیین می کنند. سپس در کنفرانس نهایی روی سناریوی این مانور که در هند برگزار می شود، کار می شود.  

یک افسر نیروی دریایی هند که نخواست نامش افشا شود به این روزنامه گفت، در این مانور ناوهای هواپیمابر، زیردیایی هسته ای و هواپیماهای ضد زیر دریایی « Boeing Poseidon» که نیروی دریایی ایالات متحده و هند از آنها استفاده می کنند به کار گرفته خواهد شد.

این منبع به روزنامه گفت:- "ترکیب دقیق نیروهای که در این مانور شرکت خواهند کرد پس از کنفرانس برنامه ریزی نهایی معلوم خواهد شد، اما این مانور از مانورهای پیشین خوبتر خواهد بود".

مانور دریایی «مالابار» از سال 1992 آغاز گردیده است. در نخست این مانور را تنها نیروهای دریایی هند و ایالات متحده برگزار می کردند، اما به مرور زمان کشورهای دیگر از جمله جاپان هم به این مانور پیوست. در دسمبر سال 2015 جاپان و هند روی مشارکت منظم در این مانورهای نظامی به توافق رسیدند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала