رئیس شورای علمای سراسری افغانستان: ما با دشمنان بی رحم مواجه هستیم

© Photo / وزارت دفاعمهمند کتوازی فرمانده قول اردوی 209 شاهین شد
مهمند کتوازی فرمانده قول اردوی 209 شاهین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای علمای سراسری افغانستان در مجلس گرامیداشت شهیدان لشکر 209 شاهین افغانستان که در مسجد کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، گفت که افغانستان با دشمنان بی رحم مواجه است که تمامی موازین اسلامی و انسانی را نادیده می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مولوی «قیام الدین کشاف» روز یکشنبه در این مجلس که «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین، وزیران کابینه و نمایندگان مجلس، شماری از سفیران کشورهای خارجی مقیم افغانستان حضور داشتند، افزود که تروریست ها به کدامین گناه انسان ها را در مساجد و مدارس می کشند؟

درحمله برقول اردوی شاهین بیش از 130۱۳۰ سرباز شهید شده اند - اسپوتنیک افغانستان
درحمله برقول اردوی شاهین بیش از 130 سرباز شهید شده اند

رئیس شورای علمای سراسری افغانستان تصریح کرد «تروریست های غدار انسان های بی گناه و بی بضاعت را در مدرسه، مسجد و بازار به قتل می رسانند و باید در پیشگاه خدا پاسخ بدهند که به چه گناهی ملت مسلمان را بی رحمانه برخلاف موازین دینی و بشری از بین می برند؟
عصر روز جمعه گذشته 10 مهاجم به مقر لشکر «209 شاهین» ارتش افغانستان در مزارشریف مرکز ولایت بلخ حمله کردند که به گفته معاون فرمانده این لشکر 138 تن از سربازان کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند.
این تکان دهنده ترین حادثه در افغانستان در سال های اخیر به شمار می رود و «محمد اشرف غنی» به همین مناسبت امروز را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و در اغلب مساجد سراسر افغانستان نیز مجلس یادبود شهیدان این حمله، با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و «ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه طالبان مدعی شده است، که حمله به لشکر شاهین ارتش افغانستان در ولایت بلخ واقع در شمال این کشور به تلافی کشته شدن شماری از فرماندهان این گروه در عملیات ارتش در ولایت های «بغلان» و «کندز» صورت گرفته است.
رهبران اغلب گروه های سیاسی و مقام های پیشین افغانستان در مجلس یادبود شهیدان لشکر شاهین ارتش افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала