حامد کرزی: امریکا از سیاست دوگانه خود در افغانستان دست بر دارد

© Sputnik / Sarhad Zuhalحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری پیشین افغانستان از امریکا خواست که سیاست های دوگانه را کنار بگذارد و برای تامین صلح در این کشور صادقانه همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حامد کرزی بعد از ظهر روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل از مردم، دولت و رسانه های این کشور خواست که در برابر دسیسه بزرگ و نفاق افکنان متحد شده و از منافع کشور دفاع کنند.
کرزی از امریکا بشدت انتقاد کرد و گفت که امریکا در قبال افغانستان، سیاست ‌دوگانه دارد و با حضور آنها در این کشور طالبان سرکوب نشدند.

کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی بازی ضد امریکا را براه انداخته است

به گفته وی، مداخله پاکستان نیز در افغانستان کوتاه نشد و جنگ همچنان ادامه دارد و این در حالی است که امریکا بزرگترین بمب غیرهسته ای خود را نیز در افغانستان استفاده کرد.
وی، در این نشست از گروه طالبان خواست تا دست از جنگ و درگیری بردارند و به روند صلح بپوندند تا فرصت آزمایش بمب های امریکا در این سرزمین را از بین ببرند.
امریکا 10 روز قبل بزرگترین بمب غیرهسته ای خود را موسوم به «مادر بمب ها» در حومه شهرستان «اچین» استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان پرتاب کرد و گفت که این بمب علیه نیروهای داعش پرتاب شده است.
کرزی پس از پرتاب این بمب گفت که امریکا، با سوء استفاده از خاک افغانستان به دنبال آزمایش تسلیحات خود است و درصدد برقراری امنیت در این کشور نیست.
وی افزوده بود که از این پس، دولت وحدت ملی از وی نمایندگی نخواهد کرد و وی با عزم راسخ به ظلم و وحشت امریکائی ها در افغانستان پایان خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала