موگرینی با لاوروف در باره افغانستان می خواهد صحبت کند

© Photo / Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationВерховный представитель ЕС по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини и министр иностранных дел России Сергей Лавров
Верховный представитель ЕС по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини и министр иностранных дел России Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فدریکا موگرینی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در نشست که بین او و سرگئی لاوروف همتای روسی اش برگزار می شود، می خواهد در باره حل بحران افغانستان به طور مسالمت آمیز صحبت کند.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا با سرگئی لاوروف در نشستی که در آینده بین شان برگزار می شود، می خواهد در باره حل مسالمت آمیز بحران افغانستان صحبت کند. پیش از این موگرینی پیام همدردی خود را به خانواده های داغدیده و دولت افغانستان پس از حمله طالبان که به یک پایگاه نظامی صورت گرفته بود، اظهار داشته بود.

درحمله برقول اردوی شاهین بیش از 130۱۳۰ سرباز شهید شده اند - اسپوتنیک افغانستان
درحمله برقول اردوی شاهین بیش از 130 سرباز شهید شده اند

این دیپلمات در این باره در بازدید از پکن و دهلی نو  چنین گفت:- "تنها یک راه حل جامع و مسالمت آمیز می تواند ثبات و رفاه را برای شهروندان افغانستان که سزاوار آن می باشد، می تواند بیاورد".

علاوه بر این، فدریکا موگرینی گفت: برای ایجاد صلح در افغانستان اهمیت مشارکت جامعه بین المللی و به ویژه بازیگران منطقه ای از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گفته وزارت دفاع افغانستان، قربانیان حملات طالبان بر پایگاه نظامی در ولایت بلخ به 150 سرباز رسیده است.

شورشیان طالب (گروه ممنوعه در روسیه) با دو رنجر پولیس با لباس نظامی وارد مسجد این پایگاه شده و به آتش باری پرداختند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала