استفاده از "مادر تمام بمب ها" ویژگی های جدید ترامپ را نشان داد

© REUTERS / US Air Force PhotoFile Photo from US Air Force of the GBU-43 Bomb
File Photo from US Air Force of the GBU-43 Bomb - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایگور شاتروف دانشمند علوم سیاسی به رادیو اسپوتنیک گفت، دولت جدید ایالات متحده امریکا در صدد حرکات «نمایشی» است.

پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده امریکا ویدیوی از آزمایش قدرتمندترین بمب غیر هسته ای GBU-43/B را که به نام «مادر تمام بمب ها» است، منتشر کرد. 
نظامیان این آزمایش را در سال 2003 در فلوریدا انجام داده بودند، اما ویدیوی این آزمایش تنها پس از 13 اپریل زمانیکه امریکا قوی ترین بمب غیر هسته ای را بر روی پایگاه های داعش در افغانستان پرتاب کرد. این بمب با وزن 9.5 تن از هواپیمای MC-130 پرتاب شد.
دونالد ترامپ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا این عملیات را " ماموریت بسیار موفقیت آمیز" نامید. 
نمایندگان ناتو در افغانستان، ویدئوی بمب تخریبی فوق سنگین را منتشر نموند - اسپوتنیک افغانستان
نمایندگان ناتو در افغانستان، ویدئوی بمب تخریبی فوق سنگین را منتشر نموند

کارشناسان بر این باورند، که ایالات متحده امریکا تنها دارای 15 بمب GBU-43/B است.
به نظر ایگور شاتروف معاون مدیر انستیتوت ملی ایدئولوژی مدرن، دولت جدید ایالات متحده امریکا در صدد حرکات «نمایشی» است.
ایگور شاتروف با رادیو اسپوتنیک گفت:- "در حقیقت این واقعا یک آزمایش بمب بود، چرا که این برای نخستین باری بود که از آن در میدان جنگ استفاده می شود. در پیوند به این ما بعضی مواضع و ویژگی های ترامپ را دیدیم. او با استفاده از نیروی نظامی عملکرد «زیبای» خود را نشان داد. خوب توجه کنید: برای او نتیجه این رفتار که ناوگروه دریایی به طرف کوریای شمال حرکت می کند، و یا پرتاب بمب مهم نیست، بلکه برای او مهم تصویر این عملکردها می باشد. و به نظر من این طور رفتارهای جذاب اما خطرناک را ما در دوران حکومت ترامپ کم نخواهیم دید. ایالات متحده نشان داد که این کشور دارای سلاح های قوی است و این بمب غیر هسته قدرتمند- سیگنالی برای سراسر جهان و به طور خاص برای روسیه بود. تمام اینها «قدرت نمایی» نامیده می شود. 
اردوی ‫امریکا‬ برای نخستین بار از بزرگترین بم غیرهسته‌ای خود در افغانستان استفاده کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اردوی ‫امریکا‬ برای نخستین بار از بزرگترین بم غیرهسته‌ای خود در افغانستان استفاده کرده است

به گفته وی، پرتاب "مادر تمام بمب" در آستانه کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان که در مسکو برگزار می شود، اتفاقی نبوده است.
تحلیلگر سیاسی گفت:- "ایالات متحده امریکا نشان می دهد که آنها به حل و فصل مشکلات از طریق نظامی تمایل دارند، و نه از طریق صلح آمیز. در باره موضوع افغانستان، آنها با اعتماد به نفس به ما می گویند که آنها بدون مشارکت جامعه بین المللی توانایی حل این مشکل را دارند. علاوه بر این، ایالات متحده از این می ترسد که در جایگاه دوم قرار بگیرد و به همین خاطر از شرکت در کنفرانس مسکو که به نظر آنها در آن روسیه رهبری را بدست دارد، خودداری کرد. اما در سیاست آنها هیچ رویکردی خاصی برای حل مشکل افغانستان به جز از استفاده سلاح وجود ندارد. به همین خاطر ایالات متحده حاضر به شرکت در روند مذاکرات نمی باشد. همین طور ما شاهد عملکرد این چنینی امریکا در پیوند به مسایل سوریه و کوریای شمالی هم هستیم. ما می بینیم که امریکا یکبار دیگر آغاز به انعطاف پذیری کرده است. مذاکرات سیاستمدارها را ما در هیچ یک از جهت ها نمی بینیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала