پیشنهاد طرح ترامپ به پوتین

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiГоссекретарь США Рекс Тиллерсон и глава МИД России Сергей Лавров во время переговоров
Госсекретарь США Рекс Тиллерсон и глава МИД России Сергей Лавров во время переговоров - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، Associated Press در مورد پلان ترامپ در حل بحران سوریه آگاهی حاصل نموده است که به پوتین ارائه گردید.

این آژانس به نقل از مامورین امریکائی خبر داد که رکس تیلرسون وزیرخارجه امریکا حین سفراش به  مسکو پلان ترامپ در حل و فصل بحران سوریه را مطرح کرد.

طبق اطلاعات اسوشتیدپرس، اداره ترامپ موفقانه در طرح ختم جنگ های داخلی در سوریه کار کردند. قصر سفید سعی میورزد  به سوالات چون آیا «میتوانند با اتهام جرایم نظامی علیه اسد، رئیس جمهور سوریه را وادار بسازند تا از موقف اش استعفا نماید؟» و یا «چطور، اگر امنیت وی در خارج تامین گردد؟» این همه به نظر اسوشتیدپرس گویندگی از آن میکند که پلان استراتیژی ترامپ در مورد سوریه در حال طرحریزی قرار دارد و آن بعد از ضربه راکتی در جواب گویا به حمله کیمیاوی اسد ترتیب میگردد که به نظر واشنگتن، اسد مسوول این حمله کیمیاوی میباشد.

این استراتیژی سه طرح اساسی را با خود دارد: پیروزی بر داعش، برقراری ثبات در سوریه و تامین انتقال سیاسی که در آن بلاخره اسد باید از قدرت کنار برود و بلاخره طرح اخیر به شکل از اشکال منجمله از طریق انتخابات بدون اسد، و یا نابودی وی به شکل سناریو لیبیا و یا عراق و همچنان خروج اجباری وی به خارج به اساس تهدید محکمه وی به جرایم نظامی میباشد.

گفته میشود، وزیر خارجه امریکا به رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه  گفته است که بشتر علاقمند است تا اسد سوریه را ترک بگوید. خلاصه پلان ترامپ به همکاری روسیه نیاز دارد که متحد نزدیک و اساسی سوریه میباشد.

تیلرسون حین ارائه پلان ترامپ در مورد سوریه به مقامات روسیه، از مسکو خواست تا در مورد منافع اساسی خود فکر کنند و در جواب به طرح امریکا عجله نکنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала