سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور: علت برکناری ضیاء مسعود، ناکارآمد بودن وی می باشد

© Photo / کسراسرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور: علت برکناری ضیاء مسعود، ناکارآمد بودن وی می باشد
سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور: علت برکناری ضیاء مسعود، ناکارآمد بودن وی می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمدضیاء مسعود؛ نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، بر اساس یک فرمان محمد اشرف غنی، رییس جمهور از وظیفه برکنار شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری صدای افغان(آوا)، در یک بیانیه ریاست جمهوری آمده که اشرف غنی به تأسی از حکم فقره ۱۳مادۀ ۶۴ قانون اساسی، عزل احمدضیا مسعود، نماینده فوق العادۀ رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، منظور است. 
در همین حال، شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور در گفتگو با آوا؛ خبر برکناری احمدضیاء مسعود را تأیید کرد. 
مرتضوی بیان کرد؛ علت برکناری آقای ضیاء مسعود، ناکارآمد بودن وی در حکومت می باشد. 
گفته می شود که احمدضیاء مسعود در ماه های گذشته، رابطه خوبی با ارگ ریاست جمهوری نداشته است. او با شرکت در نشست ها و سخنرانی های مختلف، بی پرده نارضایتی خود را از چگونگی عملکرد حکومت و رهبران آن ابراز می کرد. پس از جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، آقای احمدضیا مسعود، دومین فردی بود که در جایگاه حکومت‌داری، به نوعی کنارگذاشته شده و یک نقش نمایشی داشت. 
به دنبال این فرمان رییس جمهور، گزارش هایی وجود دارد که احمدضیا مسعود در جمع هواداران خود در خانه اش گفته است: «من و جنرال دوستم برای اشرف‌غنی در انتخابات مشروعیت داده بودیم، حالا مشروعیت خود را پس گرفته‌ایم و فردا حکومت موقت را اعلام می‌کنیم، در پهلوی آن جمعیت اسلامی با حکومت مقاطعه سیاسی خواهد کرد». 
در همین حال وحید مژده، آگاه مسائل سیاسی در گفتکو با آوا عنوان کرد: «ریس جمهور چرا وزیر معارف را از وظیفه اش برکنار نمی کند که خودش تأیید می کند من فاسد هستم و نتوانستم فساد را از وزارت معارف جلوگیری کنم، چرا مشاورینش را که فعلا بی کار اند، برکنار نمی کند؟!». 
محمود مرهون، استاد دانشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آوا، تصریح کرد که علت برکناری ضیاء مسعود، مشکلات در درون ارگ است. به گفته وی، احمدضیاء مسعود از آمدن امرالله صالح به عنوان نماینده رئیس جمهور در امورنظامی خوشحال نبود و نمی خواست آقای صالح در این جایگاه قرار بگیرد. 
مرهون افزود، همچنان مشکلات میان حزب جمعیت اسلامی وجود دارد که آن ها می خواهند پسر احمدشاه مسعود را به عنوان رهبر جدید این حزب تعین کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала