حزب همبستگی: آزمایش سلاح های مخوف امریکا در افغانستان جنایت است

© Photo / حزب همبستگی ملیحزب همبستگی ملی
حزب همبستگی ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
– اعضای حزب همبستگی در اعتراض به آزمایش بزرگترین بم موسوم به «بم مادر» توسط دولت استیلاگر امریکا در ولسوالی اچین ننگرهار طی گردهمایی‌ای انزجار شان را علیه جنایات امریکا و دولت دست‌نشانده ع و غ ابراز نمودند.

معترضان پلاکارد‌های حاوی شعارهای علیه سیاست‌های اشغالگرانه دولت امریکا و تصاویری از دربدری مردم نگون‌بخت افغانستان را حمل می‌نمودند. در ضمن، شعارهایی نیز سر دادند: «نه امریکا، نه بنیادگرایی — قدرت به دست مردم!»؛ «آزمایش سلاح های مخوف امریکا در افغانستان جنایت است — جنایت است جنایت!»؛ «جنگ امریکا علیه تروریزم نیرنگ است!»؛ «عامل اصلی جنگ در افغانستان امریکاست»؛ «طالب و داعش، دست‌پرورده‌های امریکا اند!»؛ «‌کوتاه‌باد دست امریکا و چاکرانش از کشور ما!»؛ «برخیزیم برخیزیم، سکوت ما ننگ ماست‌».

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: افغانستان را از ظلم و تهاجم امریکا نجات می دهم

سپس خانم سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی، در سخنانش خاطرنشان نمود که سرزمین دربدر ما روز به روز هرچه بیشتر در رقابت‌های جهانی غرب و شرق به قهقرا کشانده می‌شود: «از تجاوز آشکار امریکا و متحدانش بر افغانستان ۱۶ سال گذشت. اشغالگران زیر نام "مبارزه با تروریزم" وارد میدان شدند و سرزمین ما را به گورستان مردم بی‌دفاع‌ مبدل کردند. کشته‌شدن بیش از ۲۵۰ هزار افغان توسط نیروهای امریکا و ناتو، بمباردمان‌های ویرانگر در گوشه و کنار کشور، آزمایش بم‌های کیمیاوی، و حالا هم پرتاب بزرگترین بم‌اش به نام "مادر تمام بم‌ها" در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار حاصل دموکراسی بی۵۲ متجاوزان است که دولت پوشالی و مزدوران روشنفکر آن با کمال وقاحت و بی‌شرمی از مردم می‌خواهند تا مدیون فداکاری و همکاری‌های ارتش جنایت‌پیشه امریکا باشیم. و از این آزمایش امریکا استقبال کرده به خورد مردم می‌دهد که گویا هیچ تلفات ملکی نداشته بلکه داعشیان را کشته. دولت وحشت ملی با امضای پیمان غلامی به امریکا و تایید این آزمایش بادارانش، مرتکب بدترین خیانت در حق ملت ما گردیده است. اما مردم آزاده و استقلال‌طلب افغانستان باید نگذارند سرزمین شان در رقابت تسلیحاتی شرق و غرب لگدمال گردد.»

© Photo / حزب همبستگی ملیحزب همبستگی ملی
حزب همبستگی ملی - اسپوتنیک افغانستان
حزب همبستگی ملی

در ادامه محمود، یک تن از شهروندان داغدیده کابل درد دلش را طی شعری بیان نمود. برعلاوه، جوانان بخش تیاتر حزب، نمونه‌ای از بم مخوف «مادر تمام بم‌ها» را ساخته که بر شانه ترامپ، غنی و عبدالله با لبان خندان حمل می‌شد و با ناز و نوازش بر آن می‌بالیدند، که در حقیقت بیانگر پوزخند اینان بر خون‌ انسان‌های بی‌گناه کشور ماست. گردهمایی با قرائت اعلامیه حزب به پایان رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала