ریاست‌جمهوری افغانستان پُست‌های دولتی را به قوم خود حاتم‌بخشی می‌کند

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان
جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتصابات جدید در شورای امنیت ملی و ریاست‌جمهوری افغانستان سبب واکنش دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری شد.

به گزارش به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، به‌دنبال انتصابات جدید در شورای امنیت ملی افغانستان و ریاست‌جمهوری، دفتر جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به آن واکنش نشان داد.
عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم درباره این موضوع در صفحه رسمی فیس‌بوک خود نوشت: اکثر افرادی که به مقام‌های جدید در ریاست‌جمهوری و شورای امنیت ملی منصوب شده‌اند از قوم پشتون هستند.
وی در ادامه نوشت: به‌تازگی هشت نفر در سمت‌های عالی شورای امنیت ملی و ریاست‌جمهوری منصوب شده‌اند که در همان نگاه نخست می‌توان فهمید اکثر آنها از قوم پشتون هستند و میان آنها حتی یک نفر ازبک، ترکمن، هزاره و یا از دیگر اقوام دیده نمی‌شود.
رئیس دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری با تأکید بر این موضوع که این مسئله نخستین بار و آخرین باری نیست که رخ داده، یادآور شد: در طول دو و نیم سال گذشته بی‌مِهری زیادی به ترک‌تباران در ارگ ریاست جمهوری شده به‌گونه‌ای که سهم ترک‌تباران فقط محرومیت و تماشای تبعیض آشکار ارگ بوده است.
بابر فرهمند تصریح کرد: این تبعیض هر روز بیش از گذشته می‌شود تا آنجایی که امروز حتی ادارات را از وجود ترک‌تباران خالی می‌کنند.
وی با اشاره به انتصابات جدید دولتی گفت: از هشت پست تعیین‌شده، حداقل یکی از آنها و به همین منوال از هر هشت وزارت، سفارت، ولایت، ریاست و غیره پست‌های پایین‌تر، یکی از آن حق مسلم ترک‌تباران است که متأسفانه به اقوام خودشان (پشتون) حاتم‌بخشی کردند.
رئیس دفتر جنرال دوستم گفته است که همواره در مقابل چنین رفتارها و انتصابات ارگ اعتراض کرده اما هیچ‌گاه ارگ به این اعتراضات توجهی نکرده است.

این در حالیست که دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته هشت نفر را در پست‌های مختلف این شورا و ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

این نخستین باری نبوده که اقدامات ارگ سبب انتقاد و اعتراض دفتر معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان شده، پیش از نیز به‌ویژه در ماه‌های اخیر شاهد اعتراضات تند دوستم نسبت به رئیس‌جمهور بوده‌ایم تا آنجا که وی در اعتراض به تصمیمات ارگ در جلسات ریاست‌جمهوری حاضر نمی‌شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала