وزیر دفاع افغانستان: در اردو جایی برای فساد موجود نیست

© Photo / وزارت دفاعوزیر دفاع افغانستان: در اردو جایی برای فساد موجود نیست
وزیر دفاع افغانستان: در اردو جایی برای فساد موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تورجنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور امروز به ولايت هرات سفر نموده و در صحبت هايش در مقر قول اردوی ٢٠٧ ظفر، تروریزم، مواد مخدر و فساد را سه دشمن عمدۀ کشور عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس پژواک، اين مقام ارشد امنيتى که به هدف بررسی اوضاع امنیتی به آن ولايت سفر نموده، در ادامۀ صحبت هايش به مقامات قل اردوی ٢٠٧ ظفرهدايت داد؛ تا هرچه زودتر افراد آلوده به فساد را ازصفوف اردوی ملی بیرون کنند.

وزيردفاع گفت: "امر من است که بعد از این، در اردو جايی برای فساد موجود نیست؛ این لکۀ ننگین راما باید از اردو دور کنیم."

حبیبی علاوه کرد که بخاطر حفظ اصل شایسته سالاری درمیان نیروهای امنیتی، کمیسیون موظف گرديده تا تمامى مقامات بلندرتبه و پایین رتبه اردوى ملى  را ارزیابی نمايند.

 بربنياد گفته هاى وزیر دفاع کشور، برای مقابله با هراس افگنان در سال  روان، تعداد نیروهای اردوی ملی دوبرابر خواهند شد و همچنان طیاره های جنگی در اختیار نیروهای اردو قرار خواهد گرفت.

 درحال حاضر، رقم نيروهاى اردوى ملى به ١٩٥ هزار تن ميرسد.

حبیبی اظهار داشت که  بخاطرهرچه بیشتر تامین امنیت کشور به ویژه تامین امنیت سرحدات، پولیس سرحدی و نظم عامه را با اردوی ملی مدغم خواهند نمود.

او درصحبت هايش، سال روان را پُر مخاطره و دشوارتر از سال پار براى نیروهای امنیتی دانسته وگفت: "ما باید در سال ١٣٩٦ احضارات بیشتر از سال گذشته داشته باشیم؛ عملیات شفق ١ و شفق ٢ کامل گردید و همگی شما باید برای عملیات بهاری «خالد» آمادگی کامل داشته باشید."

با این حال، برخی از نماينده هاى مردم هرات در ولسی جرگه، مدعى اند که فساد درصفوف نیروهای امنیتی موجود است. آنها می گویند: "بیشتر مقامات بلند پایه کشوربا مفسدین همدست اند."

غلام فاروق مجروح عضو ولسی جرگه، تعلیق وظیفه و معرفی ١٤٠٠ تن از نیروهای اردوی ملی را به ظن فساد اداری؛ نشان دهندۀ عزم و ارادۀ جدی حکومت برای مبارزه با فساد اداری خواند.

 اين درحاليست که چندی پیش، سیگار یا اداره سرمفتش ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان، از موجودیت فساد در وزارت دفاع گزارش داده بود، که برخی افراد بلندرتبه در اردو، حتا پول غذای سربازان را نمی پردازند.

اما مقامات دروزارت دفاع، اين گزارش را رد کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала