اعدام افسر هندی در پاکستان

© Flickr / Paul Brookerاعدام
اعدام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افسر کشف هندستان در پاکستان به اعدام محکوم شد

سکرتر مطبوعاتی قوای مسلح پاکستان خبر داد که قل بهاشان یادو کارمند استخبارات هند در 6 مارچ سال 2016 به جرم جاسوسی بازداشت و متهم شد که امروز محکمه پاکستان او را به اعدام محکوم کرد.

برید جنرال آصف غفور نماینده رسمی قوای مسلح پاکستان، خطاب به ژورنالستان گفت: « محکمه نظامی پاکستان قل بهاشان یاداو افسر استخبارات خارجی هند را به جرم جاسوسی متهم شناخته به اعدام محکوم کرد».

دولت هند چندین بار از پاکستان تقاضا استرداد وی را نمود که عضو بخش تحقیق و تحلیل (Research and Analysis Wing, RAW) کشف خارجی هند میباشد.

گفته میشود، محکوم در کویته بلوچستان بازداشت گردید که به اساس اطلاعات مقامات رسمی پاکستان تورن قل بهاشان یاداو افسر قوای بحری هند میباشد که مسوولیت کشف اطلاعات درمورد پروژه بزرگ اقتصادی (СPEC) بین پاکستان و چین را به عهده داشت.

استخبارات پاکستان در جریان بیش از یک سال این افسر هندی را تعقیب نمود. تورن هندی ارتباط با گروپ های جدائی طلب بلوچستان داشت که در بدل اطلاعات پول هنگفت را به ایشان می پرداخت.

حین بازداشت ، در نزد افسر کشف هندی سیم کارت های ثبت نشده از افغانستان و پاکستان، همچنین نقشه های دقیق محلات خاص سرحدی پاکستان و افغانستان کشف و ضبط گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала