عبدالله به خواست‌های خود در اصلاحات انتخاباتی رسید

© Photo / ریاست اجراییهمجیب‌الرحمان رحیمی
مجیب‌الرحمان رحیمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: سخنگوی عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که آقای عبدالله به خواست‌های خود در زمینه اصلاحات انتخاباتی رسیده است.

مجیب‌الرحمان رحیمی می‌گوید که عبدالله عبدالله پیش‌شرط‌هایی که در زمینه اصلاحات انتخاباتی مطرح کرده بود، مورد اجرا قرار گرفته است. آقای رحیمی گفت افزود که در ریاست اجراییه اصلاح نظام انتخاباتی یک پیش‌شرط بود. به گفته او، ثبت‌ نام رای‌دهندگان یکی از پیش‌شرط‌های اساسی به شمار می‌رفت و مشخص شدن حوزه‌های انتخاباتی نیز یکی از بحث‌هایی است که در لایحه وظایف کمیسیون فعلی قرار دارد. وی تاکید کرد: «در هردو بخش هم قوانین انتخاباتی و هم نهادهای مدیریت‌کننده تغییر آمده است. نهادهایی مدیریت‌کننده که در تقلب دست داشتند و در بی اعتبار ساختن انتخابات صدمه زده و مدعی بودند که برای همیش باقی می‌مانند، برطرف شدند. مسوولین جدید تعیین شده و این مسوولین وظیفه دارند که بسته اصلاحات را مرحله به مرحله اجرا بکنند. حالا گام‌هایی برداشته اما صد درصد برنامه‌ها عملی نشده ولی نیازمند وقت هستیم و در همین مسیر کمیسیون حرکت دارد و حکومت از کمیسیون حمایت می‌کند. برخلاف گذشته، نهادهای بین‌المللی و کشورهای کمک کننده هم از کمیسیون حمایت می‌کنند. به این اساس دچار مشکل نیستیم و امیدواریم که مرحله به مرحله به پیش برویم.»
سخنگوی عبدالله عبدالله هم‌چنین ابرازداشت که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها امسال برگزار خواهد شد. او تاکید کرد که هیچ راهی بجز از برگزاری انتخابات وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала