مدیریت بانک های تایلند توسط زنان

© AP Photo / Vahid Salemiمدیریت بانک های تایلند توسط زنان
مدیریت بانک های تایلند توسط زنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان در تایلند 31 فیصد از اعضای کمیته اجرایی و شورای خدمات مالی را تشکیل می دهند که این رقم تایلند را پس از کشورهای ناروی و سویدن در جایگاه سوم جهان قرار می دهد.

طبق گزارش ایرنا، تایلند در حالی از این شرایط برخوردار است که اجبار قانونی مبنی بر بکارگیری زنان در نهادهای مختلف وجود ندارد، اما در کشورهای اروپایی براساس قوانین حضور 30 دفیصد زنان در مناسب مدیریتی الزامی است.
پارتال 'ای.او.ال' روز سه شنبه نوشت: میزان مشارکت زنان آمریکایی در نهادهای مالی 20 فیصد گزارش شده وجاپان تنها با 2 فیصد د در پایین ترین جایگاه جدول حضور زنان در نهادهای مالی قرار دارد.
در نتایج این گزارش که مطالعات آن توسط شرکت مشاوره ای 'اولیور ویمان' انجام شده، احتمال داده شده است مردان برای کارهایی که چالش و هیجان بیشتری دارد و نیازمند جزئیات، صبوری و احتیاط بیشتری هستند، اقدام می کنند.
'وراوان تاراپوم' رئیس انجمن شرکت های مدیریت سرمایه گذاری در تایلند بر این باور است که مردان تصور می کنند صنعت مالی کاری کسل کننده است. از این رو شرکت های مالی باید توجه ویژه ای نسبت بکارگیری مردان داشته باشند، در غیر اینصورت زنان تسلط بیشتری در این قبیل خدمات خواهند داشت.
براساس آمار دولتی، زنان تایلندی 57 فیصد از نیروی کار بیمه ها و امور مالی را به خود اختصاص می دهند و دو سوم از نقش های مدیریتی و عالی رتبه در اختیار زنان است.
'جونی سیمپسون' یک متخصص مطالعات جنسیتی در سازمان بین المللی کارگران در بانکوک براین باور است که حسابداری از رشته های قابل دسترسی برای زنان تایلند است. از این رو آنها قادر هستند در این بخش رشد کنند و به مناسب بالا دست یابند.
به گفته وی، زنان تایلند به طور کلی میانگین حضور کمتر از 10 فیصد در مناسب مدیریتی و اجرایی مشاغل گوناگون دارند. از این رو نیاز است اقدامات بیشتری با هدف حضور زنان در سایر بخش های دیگر از قبیل مراقبت از کودکان و سالمندان انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала