ریاست یک ماهه ایالات متحده امریکا در شورای امنیت ملل متحد

© AP Photo / Frank Franklin IIریاست یک ماهه ایالات متحده امریکا در شورای امنیت ملل متحد
ریاست یک ماهه ایالات متحده امریکا در شورای امنیت ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از تاریخ اول اپریل به مدت یک ماه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عهده دارد، آنها قصد اصلاحات در این سازمان را دارند

 به گزارش سپوتنیک،تیم جدید ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد کار 16ماموریت های صلح بانی فعلی  را بررسی میکنند.ایالت متحده امریکا بزرگترین حامی بودیجه سازمان ملل متحد در عملیات های حفظ صلح است ،که 28,5 در صد  کل بودیجه 7,9 میلیارد  را تشکیل میدهد.

قبلآ در حدود 25 درصد سهم آنهاگفته شده است. از اول اپریل فعالیت های حفظ صلح سازمان ملل و مطابقت به وظایف گماشته شده و پاسخ به آنچه در زمینه اتفاق می افتد،یکی از اولویت های ایالات متحده  به سمت ریس شورای ملل متحد است.در مورد این موضوع جلسه با مشارکت دبیر کل سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده است.

یکی دیگر از اولویت ها، مسایل مربوط به حقوق بشر است.امریکا قصد دارد بحث ها را در رابطه بین نقض حقوق بشر و درگیری های مسلحانه سازماندهی کند. در شورای امنیت سازمان ملل متحد مسایل نقض حقوق بشر در تعدادی از کشور ها به ویژه در کوریای شمالی مطرح شده است، در برابر این طرح روسیه و چین به مخالفت خود ادامه میدهند. مسکو و پکن بار ها و بار ها تاکید کردند که مسایل حقوق بشر باید در شورای حقوق بشر در ژنو مورد بحث قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала