وجود جهان‌ها موازی به اثبات رسید

© Sputnik / Alexander Makarovوجود جهان‌ها موازی به اثبات رسید
وجود جهان‌ها موازی به اثبات رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای اکثریت جهان‌ها موازی تنها در فلم‌های خیالی و کتاب‌ها وجود دارد، درحالیکه محققان آکسفورد تاکید می‌کنند که "جهان جاگزین" در نزدیکی ما قرار دارد.

به گزارش Irish News، فزیک‌دانان آزمایشی را که تا حدی نظریه مشهور هیو اورت ریاضی‌دان را تائید می‌کند، انجام داده اند.

اورت در سال‌های 1950 نظریه وجود جهان‌ها موازی را با بیان مثال یک حادثه ترافیکی، ارائه کرده بود. راننده‌ یک راهروی را که در مقابل موترش می‌دود می‌بیند، دو گزینه وجود دارد.

او می‌تواند از این برخورد جلوگیری کند یا اینکه شخص را با موتر بزند. علاوه بر این، امکان دارد راننده بمیرد، زخمی شده راهی شفاخانه شود و یا هم سالم بماند. اورت ادعا می‌کرد که هر نتیجه حاصل شده از این وضعیت "جهان جاگزین" است.

تعداد گزینه‌های ممکن حاصل‌شده از یک وضعیت مساوی به تعداد جهان‌های موازی که روزانه ما را احاطه کرده اند، می‌باشد. اکثریت دانشمندان این فرضیه ریاضی‌دان را جدی نمی‌گرفتند، اما اخیراً فزیک‌دانان آکسفورد به این نظریه را تائید کردند.

با توجه به نظریه میکانیک کوانتومی، تا لحظه اجرای آزمایش بالای اتم، گفته نمی‌توانیم که در داخل آن چه وجود دارد. اعتقاد بر این است که قبل از اندازه‌گیری و محاسبه اتم ذرات آن در حالتی قرار دارد، که در یک زمان در مکان‌های مختلف ظاهر می‌شود.

بنابر این، محققان به این نتیجه رسیدند که جهان ما یگانه جهان نیست. با این حال، درمورد اینکه چگونه می‌توان به جهان‌های موازی سفر کرد، در گزارش آنها چیزی گفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала