ابراز تاسف روسیه از عدم شرکت امریکا در نشست صلح افغانستان در مسکو

© Sputnik / Maksim Blinovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عدم شرکت امریکا در نشست صلح افغانستان در مسکو که قرار است در آینده نزدیک با حضور 12 کشور منطقه در مسکو برگزار گردد، ابراز تاسف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس هفتگی خود گفت: واشنگتن فاقد یک استراتژی توسعه یافته است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به بر عدم شرکت امریکا در نشست بین المللی مسکو در مورد صلح افغانستان گفت: من احساس می کنم که امریکا فاقد یک استراتژی سیاسی توسعه یافته است و ما منتظریم تا واشنگتن چنین استراتژی را توسعه دهد تا این دو کشور تعامل بیشتری داشته باشند.
وی گفت: ما از اینکه واشنگتن دعوت ما را برای شرکت در نشست صلح افغانستان رد کرده ابراز تاسف می کنیم، چون امریکا می تواند نقش موثری در پایان دادن جنگ در افغانستان بازی کند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما بنا به درخواست امریکا که قبلا علاقمندی خود را به شرکت در این نشست نشان داده بود از آنها دعوت کردیم تا در این دور از گفتگوها شرکت کنند، اما آن ها این دعوت را نیز رد کردند.
زاخارووا در عین حال از عدم ارائه گزارش امریکا در مورد فعالیت اش در افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل، انتقاد کرد و گفت: در طی یک دهه فعالیت امریکا در افغانستان، این کشور هیچگاه به شورای امنیت سازمان ملل در مورد نتایج عملیات شان گزارشی نداده است.
قرار است دور بعدی گفتگوهای صلح افغانستان با حضور ۱۲ کشور منطقه، چهاردهم آپریل و ۲۵ حمل در مسکو برگزار شود.
هدف اصلی این نشست توسعه یک رویکرد منطقوی واحد و یکپارچه برای ارتقاء بیشتر روند آشتی ملی در کشور گفته شده است.

منبع: فارس عرب

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала