ساخت دیوار در مرز مکزیک برای هر یک امریکایی 200 دالز هزینه دربر دارد

© AFP 2023 / Frederic J. Brown ساخت دیوار در مرز مکزیک برای هر یک امریکایی 200 دالز هزینه دربر دارد
ساخت دیوار در مرز مکزیک برای هر یک امریکایی 200 دالز هزینه دربر دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با استناد به یک گزارش وزارت امنیت کشور امریکا خاطرنشان کرده که طول این دیوار دوهزار کیلومتر بوده و پیش‌بینی شده کار احداث آن تا آخر سال 2020 به پایان برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، کلیر مک‌کسکیل سناتور امریکایی از حزب دموکرات اعلام کرده است که ساخت دیوار در مرز مکزیک نزدیک به 67 میلیارد دالر هزینه دارد که به عبارتی می تواند برای هر یک از شهروند امریکایی 200 دالر هزینه دربر داشته باشد.

مک‌کسکیل محاسباتی را که از این پروژه تهیه نمودهبرای   رئیس خدمات گمرکی و حفاظت مرزی فرستاده است. در نامه محاسبات کلیر مک‌کسکیل آمده است که "ساخت چنین دیوار در مرز مکزیک برای هر شهروند امریکایی بیشتر از 200 دالر هزینه دارد."

با استناد به یک گزارش وزارت امنیت کشور امریکا خاطرنشان کرده که طول این دیوار دوهزار کیلومتر بوده و پیش‌بینی شده کار احداث آن تا آخر سال 2020 به پایان برسد.

11 ژانویه گذشته دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود از آغاز ساخت دیوار در مرز این کشور و مکزیک خبر داده و تاکید کرد که خود مکزیک مخارج احداث این دیوار را پرداخت خواهد کرد.

پس از این اظهارات ترامپ، رئیس جمهور مکزیک نیز اعلام کرد کشورش مخارج ساخت دیوار در مرز خود با امریکا را پرداخت نخواهد کرد.

در گزارشی از سوی رویترز تصریح شده که دیواری که دونالد ترامپ می‌خواهد در مرز با مکزیک بسازد متشکل از یک مجموعه حصار و دیوار است که علاوه بر نیاز به 21.6 میلیارد دالر هزینه، نیاز به سه سال زمان برای ساخت دارد.

این رقم بسیار بیشتر از مبلغ 12 میلیارد دالری است که ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش به آن استناد کرد و همچنین از برآورد 15 میلیارد دالر پل راین، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز بیشتر است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала