روسیه و ایران از وخامت اوضاع در افغانستان نگران هستند

© Sputnik / Sergey Guneevروسیه و ایران از وخامت اوضاع در افغانستان نگران هستند
روسیه و ایران از وخامت اوضاع در افغانستان نگران هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در بیانیه پس از مذاکرات ولادیمیر پوتین و حسن روحانی گفته شد:روسیه وایران در مورد بد تر شدن وضعیت در افغانستان و افزایش تهدید نیرو های افراط گرا نگران هستند و هر دو جانب خواستار راه اندازی گفتگوی مسکو برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی در این کشور هستند.

ولادیمیر پوتین و حسن روحانی از ادامه وخیم شدن وضعیت در جمهوری اسلامی افغانستان،افزایش تهدید تروریستی از جانب نیرو های افراطی در این کشور نگران هستند، روسیه و ایران آمادگی خود را در ادامه کمک و تقویت دولت افغانستان  برای ظهور کردن افغانستان  به عنوان یک کشور دارای صلح و ثبات،دموکراتیک،مرفه و مستقل تایید کردند.

 در بیانیه افزوده شده "هر دو جانب  راه اندازی گفتگو مسکو برای پیدا کردن راه حل مسالمت آمیز در افغانستان و تشدید روند آشتی ملی در این کشور را استقبال کردند".

علاوه براین روسیه و ایران در مورد رشد تولید مواد مخدردر افغانستان که تهدیدی برای صلح و ثبات،رشد افتصاد،و امنیت در افغانستان و کشور های دیگر است  نگران هستند،و پیاده سازی اقدامات خاص برای از بین بردن  تولید جهانی مواد مخدر از جمله از بین بردن کشت غیر قانونی  گیاهان مواد مخدر و تولیدات پردازش آنها را ضرور دانستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала