رولا غنی: جنرال دوستم در حبس خانگی بسر میبرد

© Photo / کسرارولا غنی: جنرال دوستم در حبس خانگی بسر میبرد
رولا غنی: جنرال دوستم در حبس خانگی بسر میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوستم در خانه خود تحت نظر است و هیچ فعالیت رسمی در دولت افغانستان ندارد

به گزارش آریانا نیوز، بانوی اول افغانستان، رولا غنی در گفتگو با روزنامه تایمز لندن گفته است که قانون در مورد معاون اول رئیس جمهوری اجرا شده است و جنرال عبدالرشید دوستم به نوعی در حبس خانگی قرار دارد.
او گفته است: "دوستم در خانه خود تحت نظر است و هیچ فعالیت رسمی در دولت افغانستان ندارد."
چندی پیش، معاون اول رییس جمهور، جنرال دوستم توسط یکی از مخالفان سیاسی خود به نام احمد ایشچی متهم به آدم‌ربایی و بدرفتاری جنسی با وی شده بود.
پرونده ادعاهای آقای ایشچی اکنون تحت بررسی است.
محافظان جنرال دوستم نیز در ارتباط با پرونده ایشچی به دادستانی کل افغانستان برای تحقیق حاضر شده اند اما به نظر می‌رسد پیشرفت زیادی در این زمینه صورت نگرفته‌است.
آقای دوستم شب گذشته، یکشنبه ۲۶ مارچ در یک پیام ویدئویی به هوادارانش گفته است: "برخی حرف‌ها وجود دارد، ولی من نمی‌خواهم شما را نگران بسازم. از روزی که من به سیاست قدم گذاشته‌ام، هر وقت (همیشه) علیه من توطئه (بوده) است. در اطراف خانه من ۲۰ تا ۳۰ تانک آمد. من اصلا خبر هم نشدم. مثل یک قونقوزک (به اندازه حشره‌ای‌) هم سرش حساب نمی‌کنم."
او تصریح کرد "این را هم بفهمند که اگر گپی (اتفاقی) شود، در کابل چه خواهد شد. من هر وقت که حق خود یا عدالت بخواهم، چنین چیزها(یی) اتفاق می‌افتد. من از راه قانونی و بسیار به نرمی پیش می‌روم."
منابع بی‌بی‌سی نزدیک به آقای دوستم نیز می‌گویند "فشارها بر ژنرال دوستم روز به روز بیشتر می‌شود که استعفا دهد و به ترکیه برود. تاکنون او مقاومت می‌کند و این پیشنهادها را رد کرده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала