رویدادهای مهم روز یکشنبه افغانستان در یک نگاه

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان باختن 15 کودک در «نورستان»، کشته شدن 27 داعشی در «ننگرهار»، جلوگیری از فروش مرغ های تلف شده در «هرات»، بازداشت فرمانده داعشی در «جوزجان» و حمله افراد مسلح به پاسگاه نیروهای پولیس در «جلال آباد»، رویدادهای مهم روز یکشنبه افغانستان است.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان
در کنفرانس صلح افغانستان در مسکو کشورهای پاکستان و ایران شرکت می کنند

1-   جان باختن 15 کودک بر اثر بیماری «سرخکان» در «نورستان»
مسئولان ریاست بهداشت ولایت «نورستان» در شرق افغانستاناعلام کردند که 155 کودک بر اثر بیماری سرخکان در این ولایت جان باخته اند.
«محمد اسماعیل استانکزی» روز یکشنبه به رسانه های افغانستان گفت، که این حادثه در شهرستان «کامدیش» رخ داده است.
وی افزود: ریاست بهداشت این ولایت به دلایل ناامنی و حضور گسترده مخالفان مسلح در این شهرستان نمی توانند به بیماران این شهرستان کمک کنند.
2- کشته شدن 27 عضو گروه تروریستی داعش در «ننگرهار»
وزارت داخله افغانستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، که 27 عضو گروه تروریستی داعش در حمله هوائی در ولایت ننگرهار در شرق این کشور کشته شدند.
در این بیانیه افزوده شده است که این حمله شب گذشته در شهرستان «کوت» این ولایت انجام شده و در آن مقدار مهمات و سلاح این گروه نیز منهدم شد.
3- جلوگیری امنیت ملی از فروش مرغ های فاسد شده در «هرات»
اداره امنیت ملی هرات افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد، که از فروش 13 هزارو 500 قطعه مرغ فاسد شده در این ولایت جلوگیری کرده است.
در این بیانیه افزوده شده است، که این مرغ ها در اثر جاری شدن سیلاب تلف شده بودند و صاحبان آن قصد داشتند مرغ های تلف شده را در بازار بفروشند که توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

تلفات سنگین داعش در حملات هوایی - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین داعش در حملات هوایی

4- بازداشت یک فرمانده داعشی در «جوزجان»
منابع خبری افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند، که «اختربلال» یک فرمانده مهم گروه تروریستی داعش در شهر «شبرغان» مرکز استان جوزجان دستگیر شده است.
«محمدرضاغفوری» سخنگوی استانداری جوزجان با تائید این خبر افزوده است، که وی که پیش از این در جمع گروه طالبان فعالیت می کرد در موارد زیاد قتل و آدم ربایی دست داشت و در این اواخر به گروه داعش پیوسته بود.
5- حمله اقراد مسلح به پاسگاه نیروهای پولیس در جلال آباد
«عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار افغانستان اعلام کرد که با حمله مخالفان مسلح به یک پاسگاه نیروهای پولیس در منطقه «هده» در نزدیکی شهر «جلال آباد» 2 پولیس و 2 غیر نظامی کشته شدند.
وی افزود: این حادثه ساعت 7 شب گذشته زمان رخ داد که شبه نظامیان مخالف دولت به این پاسگاه حمله کردند و در این درگیری شماری از افراد مخالفان نیز کشته و زخمی شدند اما آمار دقیق آن معلوم نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала