تاسیس نخستین مرکز جراحی سو اشکال قلبی کودکان و نوزادان در کابل

© Photo / وزارت صحتتاسیس نخستین مرکز جراحی سو اشکال قلبی کودکان و نوزادان در کابل
تاسیس نخستین مرکز جراحی سو اشکال قلبی کودکان و نوزادان در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: برای‌ نخستین‌بار در افغانستان، وزارت صحت به کمک مالی ایتالیا، یک مرکز تخصصی جراحی سو اشکال قلبی کودکان و نوزادان را در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل تاسیس کرده است.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان فیروزالدین فیروز وزیر صحت، اکلیل حکیمی وزیر مالیه و لوسیانو پیزونی سفیر ایتالیا در کابل به امضا رسیده، قرار است کار اعمار ساختمان این مرکز با هزیه سه‌ میلیون و دوصد هزار یورو از کمک‌های ایتالیا شروع شود.
آقای فیروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: «با تاسیس این مرکز تعداد قابل توجهی از کودکان نیازمند به عمل جراحی قلب مجبور نخواهند بود تا با مصارف گزاف به خارج کشور غرض تداوی مراجعه نمایند.»
وزارت صحت می‌گوید که سالانه تعداد زیادی از کودکان و نوزادانی که مصاب به بیماری‌های سو شکل و سوراخ قلب می‌باشند، جهت تداوی به خارج از کشور می‌روند. به گفته وزارت صحت، تعداد محدودی از این کودکان از طریق موسسات خیریه حمایت می‌شوند و اکثر شان با مشکلات مالی جهت تداوی دست به گریبان هستند.
وزارت صحت می‌افزاید که با شروع کار ساختمانی این مرکز که کارهای اجرایی آن در آینده نزدیک به همکاری ریاست طب معالجوی وزارت صحت عامه و موسسه‌ی ایتالیایی «سی‌آی‌ای‌آی» آغاز خواهد شد، کودکان و نوزادان مبتلا به این‌گونه امراض قلبی در داخل کشور تداوی شده و نیاز سفر به خارج از کشور و مصرف هزینه‌های هنگفت نخواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала