وزارت خارجه افغانستان: عدم اشتراک امریکا در نشست مسکو تاثیری بر روابط کابل- واشنگتن ندارد

© wikimedia.orgوزارت خارجه افغانستان: عدم اشتراک امریکا در نشست مسکو تاثیری بر روابط کابل- واشنگتن ندارد
وزارت خارجه افغانستان: عدم اشتراک امریکا در نشست مسکو تاثیری بر روابط کابل- واشنگتن ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه‌ی امریکا پیشتر اعلام کرد که در نشست مسکو که گویا به هدف صلح حکومت افغانستان و گروه طالبان برگزار می‌شود، اشتراک نمی‌کند.

به گزارش تلویزیون یک افغانستان، وزارت امور خارجه افغانستان گفته است، نمی‌داند هدف روسیه از گردآوری‌ نمایندگان کشورها در مسکو، چیست.
به گفته این منبع به نقل از خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه "جدا از رابطه‌ی امریکا و روسیه، افغانستان با هر دو کشور رابطه‌‎ی تعریف شده دارد و نوع رابطه‌‌ی افغانستان با یکی بر ارتباط با دیگری تاثیری ندارد."
آقای آزاد همچنان گفت که این سیاست به نفع افغانستان بوده است و حکومت فعلی نیز می‌خواهد که این سیاست را حفظ کند تا ارتباط حکومت با یک کشور رابطه با کشور دیگر را آسیب نرساند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط به اشتراک کردن در نشست مسکو گفت که حکومت هنوز تصمیم نگرفته است که در این نشست اشتراک می‌کند یا خیر.
آقای آزاد افزود که نماینده‌ی افغانستان در نشست چهارجانبه‌ی صلح اشتراک کرده بود، اما چون نشست مسکو اندکی بحث گسترده‌تر دارد، "نیاز است که در مورد آن در سطح رهبری کشور بحث‌های جدی صورت بگیرد."
پیشتر صلا‌ح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه‌ی افغانستان گفته بود که پس از آنکه تمام معلومات این نشست با حکومت افغانستان شریک شد، حکومت تصمیم خود در پیوند به اشتراک در این نشست را خواهد گرفت.
در حدود دو ماه گذشته، روسیه دو مرتبه میزبان نشست‌های سه جانبه به اشتراک نمایندگان روسیه، چین، پاکستان و شش جانبه با حضور نمایندگان افغانستان، روسیه، چین، ایران، هند و پاکستان بود که محور اصلی این نشست‌ها موضوع صلح افغانستان و گروه طالبان گفته شده بود.
بر اساس گزارش رسانه‌های معتبر روسیه، قرار است این کشور در بیست‌وپنجم ماه حمل امسال نشستی را به اشتراک نمایندگان افغانستان، روسیه، چین، ایران، هند، پاکستان و چند کشور آسیایی در مسکو برگزار کند.
گفته می‌شود که محور اصلی این نشست موضوع صلح افغانستان و گروه طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала