اختلاس ده‌ها میلیون دالری نظامیان ارشد امریکایی در افغانستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaاختلاس ده‌ها میلیون دالری نظامیان ارشد امریکایی در افغانستان
اختلاس ده‌ها میلیون دالری نظامیان ارشد امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار یا اداره بازرس ویژه ایالت متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان از سرقت ده‌ها میلیون دالر توسط نظامیان اردوی امریکا در افغانستان خبر می‌دهد.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان گفته‌است که بیش از یک میلیارد دالر امریکایی در افغانستان به گونۀ مبهمی به مصرف رسیده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، جان سپکو رییس سیگار یا اداره بازرس ویژه ایالت متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان در سخنرانی اش در پوهنتون دیوک گفته است که یک ملیارد دالر دیگر از هزینۀ مالیه‌دهنده‌گان امریکا پس از 104 بازداشت، 109 حکم جرم و 144 اتهام جنایی به دست آمده و از این جمله 27.7 میلیون آن در بررسی‌هایی در ایالت کارولینای شمالی حاصل گردیده‌است.

آقای سپکو گفته‌است تا کنون 177 میلیارد دالر برای بازسازی افغانستان از سوی امریکا مصرف شده که بیش از هزینۀ برنامۀ بازسازی جرمنی در جنگ جهانی دوم است.

او گفته‌است که در میان افراد بازداشت‌شده چهار نظامی ارشد امریکایی هستند که ده میلیون دالر پس از 114 درخواست جعلی پترول و فروش آن در بازار سیاه به دست آورده‌اند و دو عضو نیروهای ویژۀ امریکا نیز در چانه‌زنی قراردادها 215 ملیون دالر را سرقت کرده و پول آن را از طریق حواله به خانواده‌ها‌ی شان انتقال داده‌اند.

بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان گفته‌است که قرار است تا سال 2020 امریکا شش میلیارد دالر دیگر برای بازسازی افغانستان مصرف نماید.

رییس سیگار هم‌چنان دلیل افزایش فساد اداری در افغانستان را عدم نظارت مصرف ده‌ها میلیارد دالر امریکایی عنوان کرده‌است.

او از مصرف هفتاد میلیارد دالر برای نیروهای امنیتی افغانستان یادآوری کرده و اضافه کرده‌است که در بخش مواد مخدر نیز امریکا 8.5 میلیارد دالر امریکایی هزینه کرده اما پس از 15سال هنوز کشت و تولیدش ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала