لطیف پدرام: گزارش اسپوتنیک و گاردین را باید جدی گرفت

© AP Photo / Rahmat Gulلطیف پدرام: گزارش اسپوتنیک و گاردین را باید جدی گرفت
لطیف پدرام: گزارش اسپوتنیک و گاردین را باید جدی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: لطیف پدرام عضوی مجلس نمایندگان، می‌گوید که دولت افغانستان باید گزارش‌های اسپوتنیک و گاردین را مبنی‌بر این که یک سرباز امریکایی شهروندان غیرنظامی افغانستان را بخاطر لذت بردن به قتل رسانده است، باید جدی گرفت.

آقای پدرام امروز در جلسه عمومی مجلس نمایندگان گفت: «بحث گاردین و اسپتونیک، مجموعه‌ رسانه‌های غربی بود که از پریروز، دیروز و تا امروز اختصاص داشت به اعترافات سرباز امریکایی بنام مولوک و گروهی بنام گیبس که این‌ها در دادگاه می‌گفتند که در افغانستان آدم‌های غیرنظامی را می‌کشته و اعضای بدن شان را به عنوان تحفه و سوغات به امریکا می‌بردند و بعد می‌گفتند که تروریستان و طالبان این کار را انجام داده‌اند. این‌ها گفته‌اند که یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات شان کشتن افراد غیرنظامی یعنی مردم افغانستان بوده که در جنگ هم سهمی نداشته‌اند. یعنی این‌ها در دادگاه سخن می‌گفت و از سه مورد قتل هم اعتراف کردند.»
لطیف پدرام تاکید کرد که دولت افغانستان باید این مساله به صورت جدی مورد بررسی قرار داده و از سفارت امریکا در کابل بخواهد تا در این زمینه معلومات بدهد.
در همین‌حال، محمدهمایون همایون، نایب اول مجلس نمایندگان که ریاست‌ جلسه عمومی امروز را به عهده داشت، می‌گوید که کمیسیون روابط بین‌المللی این مجلس مسوولیت دارد تا قضیه قتل غیرنظامیان در افغانستان توسط سربازان امریکایی را به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. او تاکید کرد که با سفارت امریکا و دیگر نهادهایی امریکایی باید تماس گرفته شود تا فهمید که در افغانستان چه نوع خیانت‌ها و جنایت‌هایی صورت می‌گیرد.
اخیرا خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین چاپ بریتانیا گزارش داد که جیرمی مورلک یک سرباز امریکایی در دادگاهی به عضویت در تیم «قاتلان» در افغانستان اعتراف کرده گفته است که اعضای این تیم غیرنظامیان افغانستان را بخاطر ورزش، سرگرمی و لذت بردن به قتل می‌رساندند. این سرباز امریکایی در سال 2016 در افغانستان ماموریت داشته، تاکید کرده که برنامه‌ی شان تنها کشتن مردم بوده است.
جیرمی مورلک هم‌چنین اعتراف کرده است که آنان پس از کشتن غیرنظامیان، اعضای بدن شان را قطعه قطعه کرده و به عنوان سوغاتی به امریکا می‌بردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала