توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی ظرف 90 روز دیگر

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از آغاز روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیک در 3 ماه آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در نشست روز گذشته مقامات دولتی بر تسریع در توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تاکید کرد.
در این نشست «همایون‌محتاط» رئیس توزیع شناسنامه‌های الکترونیک و «رفیع‌الدین ملک‌زی» مشاور رئیس جمهور طرح توزیع شناسنامه‌های الکترونیک را ارائه کردند.
اشرف غنی با تائید این طرح فرمان داد تا ادارات دولتی روند توزیع شناسنامه‌های الکترورنیک را تا 3 ماه آینده اجرایی کنند.

توزیع شناسنامه‌های جدید اصل مهمی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در افغانستان محسوب می‌شود که کمیسیون انتخابات نیز بر توزیع این شناسنامه‌ها به منظور جلوگیری از تقلب در انتخابات تاکید دارد.
پیش از این، تعیین قومیت و کلمه افغان در شناسنامه‌های الکترونیکی از مسائل جنجال‌برانگیز افغانستان بوده که سبب اختلاف نظر میان نمایندگان پارلمان و رهبران دولت این کشور شده بود.
سرانجام دولت افغانستان اعلام کرد که در طرح جدید شناسنامه‌های الکترونیکی پس از درج کلمه افغان به عنوان ملیت، قومیت نیز درج خواهد شد.
تحقق روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در واقع می‌تواند موج انتقادات جامعه جهانی از احتمال عدم شفافیت در انتخابات را نیز برطرف سازد زیرا با توزیع شناسنامه‌های الکترونیک امکان تقلب در انتخابات کمتر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала