امسال 5.6 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIامسال 5.6 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند
امسال 5.6 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری بشری نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دامینیک پارکر رییس اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، با ارایه گزارشی از رسیدگی به خانواده‌های نیازمند، گفته است که سال جاری میلادی برای افغانستان پرچالش است و احتمالا میزان بی‌جاشدگان داخلی در نتیجه خشونت‌ها افزایش بیشتری یابند.

این سازمان تاکید کرده که در سال جاری 9.3 میلیون تن از شهروندان افغانستان نیازمند کمک‌های عاجل بشری هستند. این درصدی نزدیک به 5.6 میلیون تن می‌رسد.
این مقام سازمان ملل متحد با اشاره به این که در سال 2016 برای بیش از 3.6 میلیون تن از شهروندان افغانستان کمک‌های بشردوستانه صورت گرفته است، می‌افزاید: «سال 2017 یک سال پرچالش دیگری برای افغانستان خواهد بود و ما جامعه بشردوستانه ناگزیریم که تلاش خود را افزایش دهیم. پیش‌بین هستیم که تعداد بی‌جاشدگان داخلی ناشی از جنگ افزایش یابند و هم‌چنین تعداد بیشتری از مهاجرین از پاکستان به کشور عودت کنند و اقدامات بیشتری در راستای صحت و تغذی برای نجات حیات انسان‌ها نیاز است.»
دامینیک پارکر می‌‌افزاید که سازمان ملل متحد و دولت افغانستان برای ارایه کمک‌های عاجل 550 میلیون دالر فراخوان داده‌اند و این سازمان چشم‌ به راه دریافت این کمک‌هاست.
او هم‌چنین می‌‌گوید که در سال گذشته‌ی میلادی برای نزدیک به یازده درصد از کل نفوس افغانستان که نیازمند کمک‌های فوری بودند، رسیدگی شده است. آقای پارکر تاکید کرده که میلیون‌ها نفر در افغانستان بدلیل ادامه‌ی خشونت‌ها نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала