طرح دولت برای توزیع مواد مخدر به معتادان

© Photo / کسراطرح دولت برای توزیع مواد مخدر به معتادان
طرح دولت برای توزیع مواد مخدر به معتادان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اعلام کرده که دولت این کشور با تهیه طرزالعملی درنظردارد تا خودش به معتادان مواد مخدر موارد نیازشان را توزیع کند.

حنیف دانشیار سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر، امروز در یک نشست خبری گفت که هرچند این طرزالعمل تاکنون نهایی نشده اما براساس آن دولت به شکل قانونی به معتادان مواد مخدر توزیع خواهد کرد. آقای دانشیار گفت: «در مورد طرزالعمل توزیع مواد به معتادان به شکل قانونی، این طرزالعمل ساخته شده و تاحال اجرایی نشده و ما با نهادهای ذیربط در این مورد کار می‌کنیم. خود این طرزالعمل نیازمند یک هماهنگی جدی در تمام مناطق افغانستان و حداقل با برخی از کلینیک‌هاست. در کلینیک‌ها و شفاخانه‌ها یک آدرس مشخص ساخته و اطلاع‌رسانی شود تا تمام معتادان آزمایش شوند و برای آنان داکتر مشخص می‌سازند که هرمعتاد روزانه چقدر مواد کار دارد، ثبت می‌شود.»
سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر هم‌چنین گفت که معتادان با مراجعه به کلینیک‌ها و شفاخانه‌ها، برعلاوه این که مشوره‌های صحی می‌گیرند، به شکل قانونی مواد مخدر مورد نیاز خود را نیز دریافت خواهند کرد. او تاکید کرد که این طرزالعمل از شیوه‌های موثر برای جلوگیری از خرده فروشی مواد مخدر افغانستان پنداشته می‌شود. آقای دانشیار گفت که این طرزالعمل قرار است برای تایید به مجلس نمایندگان فرستاده شود.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رقم استفاده‌کنندگان مواد مخدر در افغانستان در حال افزایش است. در حال حاضر نزدیک به سه میلیون تن در این کشور از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала