توصیه رحمت‌الله نبیل به کمیسیون انتخابات

© Photo / صفحه رحمت‌الله نبیلتوصیه رحمت‌الله نبیل به کمیسیون انتخابات
توصیه رحمت‌الله نبیل به کمیسیون انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: رحمت‌الله نبیل رییس پیشین اداره عمومی امنیت ملی افغانستان، با اشاره به تنش‌ها و جنجال‌های انتخاباتی در سال 2014، به مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات این کشور توصیه کرده که مسوولیت‌های شان را صادقانه و بدون درنظرداشت مسایل قومی، زبانی، مذهبی و سیاسی انجام دهند.

رحمت‌الله نبیل در پیامی عنوانی کمیسیون مستقل انتخابات می‌افزاید که 

انتخابات گذشته به دلیل عدم رعایت شفافیت و اصول دموكراسى، نامشروع و مضحک شد. او تاکید کرده که نتیجه انتخابات گذشته منجر به ایجاد حكومت وحدت ملى به شكل و شمایل فعلى شد که به گفته آقای نبیل، شكست و ریخت‌ها و بن بست‌هاى ناشى از آن در عرصه‌هاى سیاسى، امنیتى، اقتصادى و اجتماعى آشكار شده است. آقای نبیل افزوده که بهای این وضعیت ناهنجار را همه روزه مردم می‌پردازند.

رحمت‌الله نبیل معتقد است که راه رسیدن به صلح و ثبات پایدار در كشور از پل ثبات سیاسى می‌گذرد. به گفته او، پل ثبات سیاسى از اعتماد ملى، تعهد ملى، دیدگاه ملى و ارزش‌هاى ملى ساخته می‌شود. رییس پیشین اداره امنیت ملی‌ می‌افزاید: «اگر ما نتوانیم پل ثبات سیاسى را به وجود بیاوریم و پایه‌های آن را مستحكم بسازیم، دشوار به نظر می‌رسد بتوانیم از طوفان بحران‌هاى داخلى، توطیه‌های منطقوى و دشمنان همیشه در كمین، عبور نموده و در شمار كشورهاى مرفه و موفق قرار گیریم.»

با این‌حال، رحمت‌الله نبیل از کمیسیون انتخابات خواسته تا برگزاری انتخابات شفاف، پل ثبات سیاسی را بسازد. آقای نبیل می‌گوید: «اگر می‌‌خواهیم ناملایمات و تلخى‌هاى گذشته تكرار نشوند و بحران‌هایی كه كشور و مردم مان با آن عملا در گیر هستند، عمیق‌تر و كشنده‌تر نگردند و ما بتوانیم همانا پل مستحكم ثبات سیاسى را اعمار نموده و دست‌هاى كشورهاى مغرض را از مداخله كوتاه كرده و در نهایت به معاونت خداوند و همت مردم ما به سوى نهادینه شدن دموكراسى و صلح و ثبات دایمى گام‌هاى استوار برداشته باشیم، باید فقط منحیث اولاد صادق و وطندوست این مرز و بوم همه ما به هر قوم، تبار، زبان، گروه سیاسى و فكرى كه متعلق هستیم و در هر سطحى كه قرار داریم در كل به كشور عزیز خود و آینده آن فكر نماییم.»

رحمت‌الله نبیل در عین حال تاکید کرده که باید از بی‌اعتمادی‌ها نسبت به روند انتخابات کاسته شود و نباید افراد کوتاه‌بین و مغرض و یاهم گروه‌های سیاسی که به گفته او از همین‌ حالا در فکر مداخله در روند انتخابات هستند، در انتخابات دخیل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала