فعالان حقوق بشر جنایات سربازان در سودان جنوبی را افشا کرد

© AFP 2023 / Albert Gonzalez FarranСолдаты из Народно-освободительной армии Судана в окопах в окрестностях южносуданского города Малакаль
Солдаты из Народно-освободительной армии Судана в окопах в окрестностях южносуданского города Малакаль - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جنوب سودان سربازان به طرز وحشیانه زنان و کودکان را مورد تجاوز قرار داده و آنها را می کشند.

به گزارش اسپوتنیک، ایندیپندینت روز چهارشنبه به نقل از مدافعان حقوق بشر می نویسد، در جنوب سودان سربازان به طرز وحشیانه کودکان و زنان را مورد تجاوز قرار داده و آنها را به قتل می رسانند.

پنج میلیون نفر در سودان از گرسنگی رنج می‌برند - اسپوتنیک افغانستان
پنج میلیون نفر در سودان از گرسنگی رنج می‌برند

سیلویا یکتن که موفق به فرار شده چنین نقل می کند:- "آنها شما را از خانه بیرون می کند و پس از آن گردن شما را می زند. کودکان را زخمی می کنند و پس از چند روز آنها نیز می میرند. من کودکان را دیدم که به بدن مرده مادران شان بسته شده بودند و آنها را به داخل رودخانه پرتاب کردند".

این زن همچنین گفت:- "سربازان مردم را با چاقو می کشند تا گلوله های شان به هدر نرود".

سیلویا آنچه که در سودان جنوبی اتفاق می افتد را چنین شرح می دهد:- "کودکان به مکتب نمی روند، گرسنگی در همه جا شایع است، کودکان از بیماری میمیرند".

یکی از ساکنان سودان جنوبی به نام جوان گفت:- "سربازان به روستا به منظور تجاوز به دختران جوان می آیند و ده مرد بر یک زن تجاوز می کنند، اگر پس از آن این زن بمیرد برای آنها هیچ اهمیتی ندارد".

قحطی ماه گذشته در سودان جنوبی را یکی از گسترده ترین گرسنگی در شش سال گذشته می نامند. با توجه به برآورد مدافعان حقوق بشر تا ماه جولای سال روان تقریبا نیمی از جمعیت 5.5 میلیون نفری سودان جنوبی از گرسنگی رنج خواهند برد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала