1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند

© Sputnik / Alexander Vilf1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند
1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر سنجی آژانس اسپوتنیک نشان داد که %36 بازپرس شدگان آلمانی و %34 ایتالیائی، کریمه را جزء قلمرو روسیه میدانند.
© Sputnik1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند
1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند - اسپوتنیک افغانستان
1/3 قسمت مردم آلمان و بریتانیا کریمه را جزء خاک روسیه میدانند

 

نظر سنجی توسط کمپنی TNS Global طبق درخواست آژانس اسپوتنیک از تاریخ 16-22 فبروری 2017 صورت گرفت که در آن 5138 نفر باشندگان فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و امریکا مورد بازپرسی قرار گرفتند.
قابل یادآوری است که برعلاوه %26 بازپرسش شدگان بریتانیائی، %23 آمریکائی و %20 فرانسوی ها نیز کریمه را جزء قلمرو روسیه میدانند.
تعداد کسانی که کریمه را جزء قلمرو روسیه میدانند و کسانیکه خلاف نظر دارند، مساوی ارزیابی میگردد و فقط در فرانسه تعداد مخالفین پیوستن کریمه با روسیه بیشتر میباشد.
بصورت عموم، جوانان آلمان کریمه را جزء قلمرو روسیه میدانند، اما در فرانسه بر خلاف، بازپرسش شدگان مسن کریمه را جزء روسیه میدانند که تعداد ایشان 1/3 قسمت از مجموع بازپرسش شدگان میباشد که بیش از 55 سال عمر دارند.
51% امریکائی ها، %48 فرانسوی ها، %44 بریتانیائی ها، %34 ایتالیائی ها نتوانستند جواب بدهند که آیا کریمه جزء روسیه است یا خیر.

همه پرسی(2014) در مورد وضعیت خودمختاری کریمه 

بتاریخ 16 مارچ رفرندوم در مورد وضعیت جمهوری خود مختارکریمه برگزار شد،بیش از 90% اشتراک کنندگان حمایت خود را در ورود جمهوری کریمه در خاک روسیه رای دادند.
در 22 فبروری در اوکراین دولت تغیر کرد که نشانه هایی از یک کودتا بود. رادا عالی ،ریس جمهور ویکتور یونوکوویچ را از قدرت برکنار کرد،قانون اساسی را تغیر داده و انتخابات ریاست جمهوری را در 25 ماه می منصوب کرد.بتاریخ 23 فبروری رادا عالی اوکراین الکساندر تورچینوف را به حیث سرپرست ریاست جمهوری منصوب کرد.
در پاسخ به کودتا و به قدرت رسیدن مخالفان روسیه ،شهر های جنوبی و جنوب شرق اوکراین در حمایت از روسی زبانان به تظاهرات آغاز کردند،که بسیاری از آنها زیر بیرق روسیه آمده بودند.در کریمه و سوستوپول تظاهرات به یک جنبش قدرتمند طرفدار روسیه رشد کرد.
در 16 مارچ در جزیره کریمه رفرندوم در مورد آینده این منطقه برگزار شد. در پژوهشنامه دو سوال درج شده بود:"آیا شما طرفدار اتحاد مجدد کریمه باروسیه با حقوق افراد فدراسیون روسیه هستید"؟ و " آیا شما باز گردانی قانون اساسی سال 1992 و وضعیت کریمه به عنوان بخشی از اوکراین را حمایت میکنید؟" بیشتر رای دهندگان(96,77%) در حمایت از اتحاد با روسیه بودند.با توجه به میخائیل مالیشف ریس رفرندوم کریمه میزان مشارکت 83,1 در صد بود.
به تاریخ 17 مارچ شورای عالی کریمه بر اساس نتایج حاصله از رفرندوم قطعنامه استقلال کریمه از اوکراین را تصویب کرد. همچنین پارلمان نیز یک پیشنهاد در مورد پذیرش کریمه در ساختار فدراسیون روسیه را ارایه کرد.
شورای عالی کریمه در استفاده از نامهای رسمی مقامات جمهوری و نهاد های دیگر آن به عوض "جمهوری خودمختارکریمه" استفاده از کلمه "جمهوری کریمه" را تصویب کرد.
18 مارچ ریس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رهبری کریمه و شهر دار سواستوپول توافق پیوستن جمهوری کریمه و سواستوپل با روسیه را امضا کردند.پس از آن توافق توسط دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه به تصویب رسید.
21 مارچ، ریس جمهورولادیمیر پوتین قانون تصویب پیمان الحاق کریمه و سواستوپل به روسیه و قانون اساسی فدرال در روش ورود کریمه به روسیه را امضا کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала