سکان گاز اروپا بدست روسیه می افتد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Gazprom stand on the exhibition premises of the 9th International Investment Forum in Sochi
Gazprom stand on the exhibition premises of the 9th International Investment Forum in Sochi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ده سال اخیر حدود 5 درصد از سایت های ذخیره سازی گازی در اروپا، تعطیل یا در معرض تعطیل شدن می باشند و این امر به علت قیمت پایین گاز و درنتیجه عدم پوشش هزینه این سایت های ذخیره سازی می باشد. در این میان، شرکت نفت و گاز روسیه (گازپروم) به دنبال افزایش منابع و امکانات ذخیره سازی گازی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک اقتصادی به استناد از رویترز، ماه گذشته بخش ذخیره سازی سنتریکا، نخستین کسری بودجه خود را حدود 52 میلیون پوند در سال 2016 اعلام کرد. این امر به سبب کاهش عملیات ذخیره سازی در «راف»، بزرگترین منبع گازی انگلستان بوده است.

Зампред правления ОАО Газпром Александр Медведев - اسپوتنیک افغانستان
افزایش بهای گاز صادراتی روسیه به اروپا

در انتشار گزارشی با توجه به مشکل فشار گاز در اروپا، راف(بزرگترین منبع گازی انگلستان) را بعنوان یک دارایی فزیکی، وادار به ارزش گذاری و واگذاری در پایان ماه جون نموده است.

همچنین(SSE (SSE.L در پایان سال 2015 و در مدت یک سال151 میلیون یورو زیان در زمینه دارائی های گازی خود داشته و لازم به ذکر است این عدد یک سوم از ظرفیت خروج گاز از سایت هورنسی می باشد.

سخنگوی SSE اذعان کرد، بازار کار همچنان به دو علت انتقال فصلی گاز و نوسانات بلند مدت بازارها بسیار چالش برانگیز می باشند. نرخ جاری  انتقال گاز در انگلستان نسبت به ده سال گذشته  حدود 5 پنی  در هر واحد کمتر شده است.

همچنین با بسته شدن سایت ها،برخی از آن ها امید به افزایش قیمت پخش فصلی گاز و جبران هزینه های ثابت دارند.

شرکت یونیپر که سال گذشته خسارتی حدود 1.1 میلیارد یورویی را متحمل شد، دارایی های خود را به دو شرکت نفت چک و گروه MND فروخت و این در حالی است که تصمیم بر بستن یا فروش سایت های دیگر خود دارد.

سخنگوی MND اذعان کرد،برنامه های توسعه منابع این شرکت  وابسته به پیشنهادات بازار می باشد و در حال حاضر هیچ تصمیمی در این زمینه ندارند. 

یک منبع صنعتی اعلام کرد،شرکت نفت و گاز روسیه(گازپروم) به دنبال افزایش منابع و امکانات ذخیره سازی گازی است و این در حالی است که روسیه درحال حذف کشور اکراین می باشد.

سخنگوی شرکت گازپروم به رویترز گفت، ما بیشتر از ذخیره سازی به فکر ساخت مراکز ذخیره سازی می باشیم.

به هرحال گاز اروپا بطور فزاینده ای مساعد و از چند منبع مختلف تغذیه می شود.

این امر باعث کاهش جاذبه تجاری برای شرکت های ذخیره سازی شده است وهمچنین پیش بینی نمی شود که در چند سال آتی بازیابی یا تغییرات خاصی در این زمینه رخ دهد.

یک منبع غیر رسمی اعلام کرد،شرکت DEA [RWEDE.UL] توسط یک فرد روسی به نام میخاییل تیکون اداره می شود.

همچنین افزود،این شرکت برنامه انجمادی جهت فروش فعالیت های گازی خود در آلمان را دارد و فعلا این دارایی ها در بازار غیر قابل عرضه می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала