سازمان سیا باردیگر مجوز حملات با پهباد ها را با دستور ترامپ بدست آورد

© Flickr / US Air ForceBoth Bank and CIA legal counsel John Rizzo were charged with murder by a court in Pakistan earlier this month, over the death of two residents of the North Waziristan region who died in a CIA drone attack in December 2009.
Both Bank and CIA legal counsel John Rizzo were charged with murder by a court in Pakistan earlier this month, over the death of two residents of the North Waziristan region who died in a CIA drone attack in December 2009. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات رسمی کاخ سفید فاش کردند که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا مجوز استفاده از پهباد درحمله به مظنونین تروریستی را که در زمان باراک اوباما منسوخ شده بود بار دیگر به این سازمان جاسوسی امریکا صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خبرگزاری فاکس نیوز به نقل از مقامات رسمی کاخ سفید نوشت، که رئیس جمهوری امریکا در اقدامی تازه علیه سیاست های اوباما بار دیگر مجوز استفاده از پهبادها در حمله به مواضع تروریست ها و یا مظنونین به تروریسم توسط مامورین سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» را صادر کرده است.
این اقدام ترامپ به گفته ناظران موجب تداخل دوباره وظایف و عملیات نظامی وزارت دفاع (پنتاگون) و سازمان جاسوسی امریکا که باراک اوباما برای جلوگیری از آن محدودیت هایی را در عملیات نظامی و شبه نظامی سیا مقرر کرده بود، خواهد شد.

ترامپ اختیارات نظامی سازمان استخبارات را گسترش داد

استفاده سازمان سیا از پهبادها برای حمله به مواضع تروریست ها در کشورهای افغانستان، پاکستان و یمن سبب مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان شد و جنجال های زیادی را ببار آورد که در نتیجه سبب شد که اوباما در دو سال آخر ریاست جمهوری خود این گونه عملیات های سازمان سیا را محدود و دربعضی موارد لغو کند.
این اقدام اوباما با توجه به پنهانی بودن عملیات ضد تروریستی سازمان سیا، در اساس به منظور ایجاد شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر در سیاست های دولت خود صورت گرفته بود.
درحالی که سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ملزم به پاسخگویی و افشای جزییات عملیات خود نیست، مسئولان وزارت دفاع امریکا موظفند به تناوب کنگره کشورشان را در جریان جزییات فعالیت های خود قرار دهند.
ترامپ دلیل اصلی این تصمیم خود را تسریع در عملیات مقابله با داعش و سایر گروه های مسلح تروریستی ذکر کرده است.
به گفته این مقامات ، سازمان جاسوسی امریکا نخستین بار در اواخر ماه فیبروری امسال از این مجوز برای حمله به مخفیگاه «ابوالخیر المصری» از فرماندهان ارشد القاعده استفاده کرده بود.
منابع دولتی و رسانه های امریکایی پیشتر به این عملیات که در شمال سوریه به مرگ ابوالخیر المصری داماد «اسامه بن لادن» منجر شد اشاره کرده بودند، اما تاکنون فاش نشده بود که سازمان جاسوسی سیا با استفاده از این مجوز ترامپ در این عملیات شرکت داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала