کالیفرنیا خواهان استقلال شد

© REUTERS / Max Whittakerکالیفرنیا خواهان استقلال شد
کالیفرنیا خواهان استقلال شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدایی طلبی مردم در کالیفرنیا جدی تر شده است.

به گزارش " العالم" به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ باعث شد فریادهای درخواست جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا افزایش یابد.
جدایی طلبها می گویند ایالت کالیفرنیا در صورتی که استقلال یابد، ششمین قدرت اقتصادی جهان به شمار خواهد رفت. این درحالی است که این ایالت هم اکنون دچار شکاف عمیق سیاسی و اخلاقی است که مقامات واشنگتن باعث آن شده اند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در گزارشی گفت: کالیفرنیا بزرگترین موتور اقتصادی آمریکا و منبع مدیریت تکنولوژی و زراعی آمریکا به شمار می رود. همچنین از بزرگترین ایالتهای لیبرال از نظر سیاسی به شمار می رود. این عوامل باعث شده است برخی ها به استقلال این ایالت از آمریکا تشویق شوند.
سام پرودی عضو ائتلاف کالیفرنیای آزاد در این زمینه گفت: با رسیدن ترامپ به قدرت بدترین شرایطی را که از آن نگران بودیم اتفاق افتاد، زیرا حکومت در آمریکا به دیکتاتوری تبدیل شده است. حمایت جریان سفیدپوستان نژادپرست از دونالد ترامپ نیز به ما صدمه وارد کرد و بر ما در کالیفرنیا تاثیر زیادی داشت.
خبرنگار الجزیره عربی افزود: اما بسیاری دیگر در ایالت کالیفرنیا اعتراضات بر سیاستهای واشنگتن را بر آنچه افتادن در جدایی و دو دستگی می دانند، ترجیح می دهند.
یک شهروند زن آمریکایی ساکن کالیفرنیا نیز گفت: ما باید بدانیم که در ایالت متحده آمریکا هستیم و ایالتهای جدا شده از هم نیستیم و باید درگیریهای داخلی نداشته باشیم.
خبرنگار الجزیره عربی افزود: این در حالی است که کارشناسان حقوقی بر این باورند که خیال استقلال شاید تنها به عنوان خیال پردازی باقی بماند و حداقل درآینده نزدیک نتواند به واقعیت تبدیل شود.
کریستوفر کوتز استاد حقوق در دانشگاه برکلی در این زمینه گفت: هر تصمیمی یکجانبه برای جدا شدن کالیفرنیا تصمیمی غیرقانونی است، باید ابتدا قانون اساسی آمریکا تغییر یابد تا اجازه استقلال داده شود.
خبرنگار الجزیره عربی ادامه داد: بیش از اینکه درخواستهای استقلال جدی باشد این تحرکات نشان دهنده عمق شکافی است که در جامعه آمریکا وجود دارد زیرا از زمان انتخابات 1860 تاکنون این نوع شکاف های نژادی و اقتصادی و ایدئولوژیکی بی سابقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала