حمله به شفاخانه سردار محمد داودخان بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشت

© Photoحمله به شفاخانه سردار محمد داودخان بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشت
حمله به شفاخانه سردار محمد داودخان بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهاجمان مسلح که به شفاخانه سردار محمد داود خان حمله کردند، لباس سفید داکتران را به تن داشتند.

اسپوتنیک — کابل، حدود ساعت 9 صبح روز چهارشنبه افراد مسلح به شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داود خان واقع در مرکز شهر کابل حمله کردند.
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری همراه خود را در مقابل دروازه جنوبی این شفاخانه انفجار داده و سه مهاجم دیگر خود را به ساختمان شفاخانه رسانیده و به تیراندازی پرداختند.
به گفته شاهدان عینی، یک موتر سیاه رنگ زرهی این مهاجمان را در نزدیکی دروازه شفاخانه پائین کرده و موتر حامل آنها محل حادثه را ترک کرده است.
یکی از داکتران این شفاخانه به خبرنگاران گفت: بیش از 10 مهاجم که لباس سفید داکتران را به تن دارند، وارد شفاخانه شده اند و هر کسی که در مقابل شان قرار می گیرد، به رگبار می بندند. علاوه براین، این مهاجمان به سوی پرسونل و مریضان بمب های دستی نیز پرتاب کردند. گفته می شود، مهاجمان به سلاح های سبک و بمهای دستی مجهز بودند.
مقامات وزارت صحت عامه از کشته و زخمی شدن 59 تن در حمله مهاجمان مسلح به شفاخانه سردار محمد داودخان در کابل خبر می دهند.
سخنگوی این وزارت گفت، در نتیجه این حمله سه تن کشته و 56 تن زخمی شده‌اند.
اما طبق گفته شاهدان عینی، تعداد تلفات این حمله بسیار زیادتر از چیزی است که اعلام شده است. این درگیری حوالی ساعت دو بعدازظهر با از پای درآوردن تمام مهاجمان به پایان رسید.
سخنگوی طالبان اعلام کرد آنها از وقوع این حادثه بی خبر اند، اما گروه موسوم به " دولت اسلامی" مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала