افغانستان دیپلوماسی مدیریت آب می‌سازد

© Photo / ریاست اجراییهافغانستان دیپلوماسی مدیریت آب می‌سازد
افغانستان دیپلوماسی مدیریت آب می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی اعلام کرده که کار روی دیپلوماسی آب به منظور مدیریت سالم و توسعه منابع آبی، از اولویت‌های دولت افغانستان به شمار می‌رود.

آقای عبدالله که امروز در پایان کنفرانس ملی سه روزه «آب و انکشاف پایدار» صحبت می‌کرد، با توجه به رشد جمعیت، تغییرات اقلیمی، افزایش شهرنشینی، مدیریت ناسالم آب و استفاده بی‌رویه آن، تقویت زیربناهای آبی از اولویت‌های دولت است. به گفته او،‌ آینده افغانستان به مدیریت منابع آبی وابسته است.
عبدالله عبدالله گفت که افغانستان با وجود محاط بودن به خشکه، دارای منابع غنی آب است. او تاکید کرد که حکومت وحدت ملی برای حفظ و استفاده مطلوب از آب‎های خویش روی دیپلوماسی تنظیم آب، غنامندی برنامه‌های ملی و توسعه منابع آبی کار می‌کند.
وی تاکید کرد که آب رکن اساسی توسعه پایدار می‌باشد که بدون آن دست‌یافتن به توسعه ممکن نیست. رییس اجراییه می‌افزاید که در جهان امروز تقسیم آب و استفاده آن یک چالش کلان برای دولت‌ها به شمار می‌رود.
هم‌چنین علی‌احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، می‌‌گوید که این وزارت تلاش دارد تا دیپلوماسی آب را براساس نیازمندی‌های جامعه و معیارهای مدرن تدوین کرده تا برای مدیریت و تامین بهتر منابع آبی پاسخ‌گو باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала