احتمال اخراج 500 هزار پناهجو از آلمان

© AP Photo / Armin Weigel/dpaاحتمال اخراج 500 هزار پناهجو از آلمان
احتمال اخراج 500 هزار پناهجو از آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌ها در آلمان شمار پناه‌جویان که در حال حاضر در خطر اخراج از آن کشور قرار دارند را 500 هزار تن اعلام کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزای "خامه پرس"، مارکوس اولبیگ، رییس کنفرانس وزیران داخلۀ آلمان به روزنامۀ ولت آن کشور گفته است که این تعداد پناه‌جویان واجد شرایط اخراج از آلمان هستند.

آقای اولبیگ باوجود آن‌که برگشت دوبارۀ مهاجران را یک مشکل جدی می‌داند، ولی می‌گوید که باید شمار زیادی از پناه‌جویان بدون خواست‌شان به کشورهای خود دوباره برگردند.

به گفته اولبیگ شهروندان کشورهای الجزایر، تونس و مراکش از جمله کشورهایی هستند که باید هیچ امیدی برای باقی‌ماندن در ایالت‌های آلمان را نداشته باشند.

پناه‌جویانی که در فهرست 500 هزاری که در خطر اخراج از آلمان هستند، شامل آنانی هستند که کشورهای‌شان از سوی دولت آلمان مناطق امن اعلام شده‌است.

رییس کنفرانس وزیران داخلۀ آلمان در مورد مهاجران افغان نیز گفته‌است که پناه‌جویان افغان باید به مناطق امن افغانستان دوباره برگشت نمایند، چون جای‌های امن در کشور وجود دارد.

قابل ذکر است که پناه‌جویان افغان قبل از این، در سه دور از آلمان اخراج شده‌اند که شامل حدود 80 نفر می‌‎شوند و این اخراج‌ها با واکنش‌هایی هم روبه‌رو شده‌است.

نهادهای مدافع حقوق پناه‌جویان گفته‌اند که باید دولت آلمان سیاست برگشت پناه‌جویان افغان را متوقف کند، زیرا در آن کشور در حاضر جنگ جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала