طالبان در بهار آینده بر جنوب افغانستان تمرکز می‌کند

© Flickr / ResoluteSupportMediaطالبان در بهار آینده بر جنوب افغانستان تمرکز می‌کند
طالبان در بهار آینده بر جنوب افغانستان تمرکز می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان اعلام کرد که پس از کشته شدن «ملاعبدالسلام» والی خود خوانده طالبان در شمال این کشور و اهمیت مالی تجارت مواد مخدر، عملیات‌های این گروه در جنوب متمرکز خواهد شد.

به گزارش سپوتنیک،به نقل ازدفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم مقامات در نیروهای ائتلاف در افغانستان پیش‌بینی کرده‌اند که گروه طالبان عملیات قابل توجهی را در فصل بهار راه‌اندازی خواهد کرد و مواضع دولت را هدف قرار خواهد داد.

ناتو تصریح کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نسبت به چهار ماه گذشته، برای مواجه با حملات مخالفان مسلح دولت آمادگی بهتری دارند.

جنرال «چارلز کلیولند» سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان از طریق کنفرانس ویدیوئی به خبرنگاران در بروکسل گفت که در واقع طالبان عملیات جنگی فصل بهار خود را در اوایل ماه آوریل آغاز خواهند کرد.

کلیولند اظهارداشت که کشته شدن ملاعبدالسلام والی خود خوانده و فرمانده ارشد این گروه در شمال افغانستان باعث شد تا این گروه در عملیات بهاری آینده تمرکز خود را از شمال به جنوب افغانستان تغییر دهند.

وی افزود: فکر می‌کنیم کشته شدن ملاعبدالسلام و کشت خشخاش در جنوب افغانستان باعث تغییر تمرکز این گروه از شمال به جنوب افغانستان شده است.

سخنگوی ماموریت حمایت قاطع ادامه داد که کشت خشخاش در جنوب افغانستان این گروه را از نظر مالی تامین می‌کند و طالبان در صدد حفظ کشت و تجارت مواد مخدر در جنوب افغانستان هستند که فکر می‌کنیم این مسئله به تشدید درگیری‌ها در جنوب می‌انجامد.

به گزارش مجله دفاعی «آی‌.اچ‌.اس جینز»، وی با اشاره به تلفات گسترده نیروهای امنیتی در سال 2016 میلادی گفت: باوجود چالش‌های فراوان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در سال جاری قوی‌تر شده‌اند.

چارلز کلیولند اعلام کرد که با به وجود آمدن برخی تغییرات در نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، انتظار می‌رود قابلیت تهاجمی این نیروها افزایش یابد.

وی افزود: در بخشی از این تلاش‌ها برای تغییرات در سطح رهبری نیروهای امنیتی افغان اکنون این نیروها به یک فرآیند متمرکز و شایسته محور تغییر یافته به طوری که معیار عملکرد کاندیداها برای ارتقا رتبه از سوی افسران متعددی ارزیابی می‌شود اما جایگزینی فرآیند پارتی بازی در نیروهای امنیتی با فرآیند شایسته سالاری نیازمند زمان است.

 پس از حملات گسترده طالبان در عملیات بهاری سال گذشته «جان‌سپکو» گزارش داده بود که  5500 از نیروهای امنیتی کشته و دستکم 10 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند که سوءمدیریت، فساد و عدم رهبری سالم این نیروها از عوامل عمده تلفات گسترده این نیروها محسوب می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала